خبرگزاری کار ایران

با وجود عدم اعلام موضع رسمی وزارت کشور؛

حکم شهردار جدید قم صادر شد/معارفه فردا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۰۶۸

رئیس شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه در مهلت 10 روزه ، وزارت کشور ، اظهار نظری مبنی بر مخالف با شهردار منتخب شواری شهر قم نکرده است، گفت: به این دلیل، باقری شهردار قم است و فردا مراسم معارفه وی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، صبح امروز با حضور حسین باقری که ۱۵ روز پیش رأی اعتماد شورای اسلامی شهر قم برای قرار گرفتن در جایگاه شهردار قم کسب کرده بود، برگزار شد. 

ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم، در ابتدای این جلسه در سخنانی اظهار داشت: پانزده روز پیش یعنی پنجم اردییبهشت ماه، شورای اسلامی شهر قم آقای حسین باقری را به عنوان شهردار جدید قم انتخاب کرد و دو روز بعد یعنی هفتم اردیبهشت ماه نیز، مدارک لازمی را که قانون تعیین کرده بود را به وزارت کشور ارسال کردیم. 

وی افزود: وزارت کشور هم مطابق تبصره ماده هفت قانون موظف بود اگر مغایرتی برای شهردار شدن آقای باقری در قم می‌بیند و وی را واجد شرایط شهردار قم نمی‌داند، تا ۱۰ روز نظر خود را به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر قم اعلام کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در زمان مهلت ۱۰ روزه نیز، وزارت کشور مغایرتی برای اینکه آقای حسین باقری شهردار قم باشد اعلام نکرد و به همین دلیل هم ایشان از دیروز شنبه، شهردار قم است و حکمشان هم توسط شورای اسلامی شهر قم صادر شده است. 

وی با اشاره به دعوت از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در مراسم معارفه شهردار جدید قم گفت: مراسم معارفه آقای حسین باقری به عنوان شهردار قم، فردا دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۷: ۰۰ در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار می‌شود که از آقای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در این مراسم دعوت شده و امیدواریم برنامه باشکوهی برگزار شود. 

بیاتی در ادامه سخنان خود گفت: همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در قم ضرورت دارد و امیدواریم با حضور شهردار جدید قم، فعالیت‌ها بیشتر شده و شاهد پیشرفت شهر قم باشیم. 

وی با اشاره به ویژگی‌های حسین باقری شهردار جدید قم خاطرنشان کرد: شهردار جدید شهر قم، فردی با تجربه و با سابقه مدیریتی در سطح ملی است و در دوران دفاع مقدس نیز فعال بوده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: معاونت وزارت کشور، شهرداری منطقه ۱۴ تهران، جانشینی امور مناطق شهرداری تهران، عضویت در شورای عالی شهرسازی، معاونت مهندس وزارت دفاع و عضو هیئت رزمندگان تهران از جمله سوابق آقای حسین باقری شهردار جدید قم است. 

وی در پایان گفت: با این سوابق آقای باقری شهردار جدید قم و همکاری شورای اسلامی شهر قم و دیگر دستگاه‌ها، می‌توانیم شاهد پیشرفت در قم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز