خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۲؛

سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی به ۸. ۱ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۵۳۶

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش، گفت: سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی در سال ۹۲ به ۸. ۱درصد کاهش یافته است و تغییر این وضعیت باتوجه به وضعیت کنونی کشور تلاش و پشتکار فراوانی نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، محمد دیمه‌ور ظهر امروز در سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم در سنندج افزود: بها ندادن به جایگاه و پایگاه آموزش و پرورش ضربات جبان ناپذیری بر پیکر جامعه وارد می‌کند به همین علت باید آموزش و پرورش را زیر بار مشکلات تنها نگذارند.

وی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش و فرهنگیان به عنوان متولیان امر بر صدر بنشینند همه مشکلات جامعه حل خواهد شد، افزود: معلم عنصر اصلی تعلیم و تربیت است و دانش، بینش، مهارت، تجربه و اخلاق معلم آموزش و پرورش را می‌سازد.

دیمه ور یادآور شد: از سوی سازمان ملل دو اولویت برای جامعه جهانی در نظر گرفته شده است که یادگیری مادام العمر و ارتقای بهره وری و منابع انسانی دو اولویت تعریف شده این سازمان وضع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ هزار دانش آموز در ۵۲ هزار کلاس پایه مشغول تحصیل و آموزش ۵۶ کتاب درسی هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: تعداد کلاس‌های چندپایه نباید از ۱۵ نفر بیشتر باشد در این صورت آموزش و پرورش باید اضافه کاری آن‌ها را حساب کند.

وی همچنین ادامه داد: اساسنامه مداس عشایر تدوین شده تا عشایر ما و فرزندان آن‌ها بتوانند مشکلات خود را حل و وضعیت تحصیلی بهتری داشته باشند.

دوره پیش دبستانی اجباری می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با اعلام اینکه دوره پیش دبستانی اجباری می‌شود، گفت: در زمینه توسعه عدالت آموزشی با توسعه دوره‌های پیش دبستانی می‌توان به توسعه دست یافت.

وی اظهار کرد: تا سال گذشته ۲. ۳۸ درصد از دانش آموزان به دوره‌های پیش دبستانی وارد می‌شوند که این روند در سال گذشته با خیزش به ۵۲ درصد رسید.

دیمه‌ور اظهار امیدواری کرد: باید با رسمیت دادن بیشتر به دوره پیش دبستانی آن را از حالت اختیاری خارج کرده و ظرفیت جدی تری بخصوص در مناطق ۲ زبانه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان هم باید پذیرش بیشتری در دوره‌های کار‌شناسی و ارشد داشته باشد و معلمان آموزش ابتداییوو معاونین مدرسه هم باید دوره‌های تحصیلی خود را ارتقا دهند، گفت: توسعه دانشگاه فرهنگیان بخصوص در استان‌ها به منظور استفاده از نیروهای متخصص بومی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز