خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

انتخاب شغل انتخاب نوع زندگی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۶۸۸

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش، گفت: انتخاب رشته تحصیلی متناسب با توانمندی و به دنبال آن انتخاب شغل از جمله دغدغه‌های دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در دوران تحصیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «حسین عنایتی» در مراسم پایانی هفته مشاغل در هنرستان آسودگی کاشان افزود: برگزاری مراسم هفته مشاغل یک گام توسعه‌ای در این مسیر خواهدبود.

وی، یاد آور شد: احساس رضایت از شغل ارتباط مستقیمی با احساس رضایت از زندگی فرد دارد به طوری که انتخاب مناسب و آگاهانه شغل منجر به ارتقا سلامت روان افراد و جامعه می‌شود.

وی، اظهار کرد: برپایی ۱۵ نمایشگاه آثار هنری و دستی هنرجویان هنرستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های معرفی مشاغل در مدارس متوسطه، بازدید دانش آموزان از کارگاه‌های صنعتی و تولیدی از جمله برنامه‌های هفته مشاغل در مدارس کاشان بود.

وی، تاکید کرد: بنا به ضرورت توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در جامعه، حضور کارآفرینان و صاحبان صنایع در مدارس، تشکیل کنفراسهای شغلی با حضور صاحبان حرف و مشاغل در مدارس متوسطه، از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته مشاغل در کاشان اجرا شد.

به گفته وی، با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات و معرفی توانمندیهای علمی و صنعتی منطقه کاشان، همایش دو روزه روسای مراکز مشاوره مناطق ۴۰ گانه آموزش و پرورش استان اصفهان، دیدار مشاوران و مدیران مدارس از شرکت سایپا وبازدید از مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته بود.

رییس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان، گفت: تشکیل بازارچه‌های کارآفرینی در هنرستان‌ها با هدف آشنایی دانش آموزان دوره متوسطه با مفاهیم کارآفرینی و بازار یابی نیز در این هفته اجرا شد.

به گفته وی، عملکرد مدارس و مشاوران در برگزاری مراسم ویژه هفته مشاغل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در سال گذشته ۲۸ واحد آموزشی به عنوان مدارس بر‌تر معرفی و تقدیر شدند.

وی اظهار داشت: در گروه مدارس متوسطه اول، دبیرستانهای شاهد پسران، سینائیان، خاوری، شهید ابو الفضلی، شهید فخار، ابن سینا، اعتماد الحسینی، مخملبافی ۱، ترنجی، ترکیان فر انتخاب شدند.

عنایتی گفت: مدارس شهید آوینی، کتابچی، زینب کبری (س)، شهید گلچهرگان، دستمالچی، آسودگی، سوره، محمد نراقی، شهید بهشتی، تمنایی، محمدیان، ربیعی، فاطمه زهرا، نرجس، شهید جهانگیر، شاهد دختران، تیزهوشان و شاهد پسران نیز در گروه مدارس متوسطه دوم حائز رتبه بر‌تر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز