خبرگزاری کار ایران

وعده هایی که محقق نشد؛

تنها ۱۰ درصد دانش آموزان خراسانی با قطار به اردوی راهیان نور می‌روند

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۵۲

به علت عدم وجود تعداد کافی اتوبوس‌های با مشخصات یاد شده در استان، ستاد راهیان نور خراسان رضوی این اجازه را کسب کرده که دانش آموزان را با اتوبوس‌های زیر ۱۰ سال ساخت به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کند.

رییس ستاد راهیان نور خراسان رضوی  در خصوص اعزام اردوهای راهیان نور از طریق قطار گفت: اعزام با قطار ۳۰ درصد هزینه‌های افراد را افزایش می‌دهد و تنها ۱۰ درصد افراد از آن استقبال کرده‌اند.
به گزارش ایلنا از مشهد، سرهنگ مهدی خویشاوندی در نشست خبری اعزام کاروان‌های اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی کشور، گفت: سال گذشته استانداری خراسان رضوی ۵۰۰ میلیون تومان به ستاد راهیان نور استان جهت اعزام متقاضیان به اردوهای راهیان نور کمک کرد که در سال جاری تا کنون هیچ کمکی از سوی استانداری به این ستاد علی رقم قول مساعد استاندار نرسیده است.
وی در خصوص میزان اعزام افراد به اردوهای راهیان نور از خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۸۱ هزار و ۴۳۶ نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که با احتساب آمار افراد متفرقه که با وسایل نقلیه عمومی و شخصی به راهیان نور رفته‌اند تعداد این افراد به ۱۱۰ هزار نفر هم رسیده است.
خویشاوندی با اشاره با اعزام تنها حدود ۴۸ هزار نفر به این اردو‌ها تا پایان سال ۹۱ تصریح کرد: علی رقم وجود ۲۰۰ هزار متقاضی اعزام به اردوهای راهیان نور ما تنها قادر به اعزام تنها یک سوم این افراد به این سفر هستیم.
وی در خصوص علت این کاهش اعزام یادآور شد: بالا رفتن هزینه‌های و مساحت حدود دو هزار کیلومتری خراسان تا استان خوزستان و همچنین عدم حمایت دستگاه‌های استان به ویژه استانداری و آموزش و پرورش از مهم‌ترین دلایل کاهش اعزام افراد به اردوهای راهیان نور بوده است.
وی در ادامه افزود: در سال جاری ۳۴ هزار و ۲۲۵ نفر دانش آموز از سراسر استان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تا ۳۰ بهمن ماه اعزام شده‌اند.

آموزش و پرورش حتی یک ریال برای اردوهای راهیان نور نپرداخته است

رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در خصوص پوشش اردوهای راهیان نور دانش آموزی اظهار کرد: علی رقم قول مساعدت آموزش و پرورش در پرداخت هزینه‌های دانش آموزان برای اعزام به مناطق عملیاتی جنوب، تا کنون حتی یک ریال از سوی آموزش و پرورش خراسان رضوی پرداخت نشده و تمام دانش آموزان با هزینه سپاه به این سفر روحانی اعزام شده‌اند.
خویشاوندی با بیان اینکه با عدم حمایت آموزش و پرورش ۱۸ دوره برنامه ریزی شده دانش آموزی برای اعزام به مناطق عملیاتی جنوب لغو شد، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید ۴۸ هزار دانش آموز و عوامل آموزش و پرورش به این مناطق اعزام می‌شدند، که محقق نشد.
وی قوانین ستاد راهیان نور کشور در خصوص اعزام اردوهای راهیان نور تنها با اتوبوس‌های زیر پنج سال ساخت را یکی دیگر از مشکلات این اردو‌ها برشمرد و افزود: به علت عدم وجود تعداد کافی اتوبوس‌های با مشخصات یاد شده در استان، ستاد راهیان نور خراسان رضوی این اجازه را کسب کرده که دانش آموزان را با اتوبوس‌های زیر ۱۰ سال ساخت به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کند.
وی در خصوص امنیت، اتوبوس‌های اردوهای راهیان نور در طول سفر گفت: حداکثر تلاش برای امنیت این اردو‌ها در نظر گرفته شده که در همین راستا ضمن آموزش از بهترین رانندگان استفاده شده است.
رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی از آمادگی برای اعزام ۲۰ هزار نفر در نوروز ۹۲ خبر داد و یادآور شد: در سال ۹۱ دو هزار و ۵۰۷ دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

اعزام راهیان نور در خراسان رضوی ۲۳ درصد کاهش یافت
رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی از کاهش ۲۳ درصدی اعزام افراد به اردوهای راهیان نور خبر داد.
وی ادامه داد: بازدید کنندگان در اردوهای دانش آموزی با استقرار در یادمان ثامن الائمه در خوزستان از مناطق اروند رود، شلمچه، طلائیه و دهلاویه بازدید می‌کنند و در قسمت فرهنگی نیز ۱۵۰ هزار کتاب مخصوص دختران و پسران بین انش آموزان تقسیم می‌شود.
رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی در خصوص بازدید دانشجویی از مناطق جنگی جنوب گفت: دانشجویان علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی بخش دانش آموزی از مناطق تنگه چذابه، شوش نبی، فکه و موزه دفاع مقدس و همچنین مسجد مقدس خوزستان نیز بازدید می‌کنند.
خویشاوندی افزود: خراسان در بعد راویان بسیار غنی است و ۷۰ راوی خراسانی در حال حاضر در خوزستان مستقر هستند.
وی با بیان اینکه در اردوهای دانش آموزی هر کاروان را یک روحانی همراهی می‌کند، اضافه کرد: ایجاد حدود ۵۰۰ متر فضای نمایشگاهی، ایجاد مسابقات فرهنگی و ورزشی، طراحی عملیات نظامی تلفیقی با یک تئا‌تر ویژه دانش آموزان و برنامه معبر عشق ویژه دانشجویان از مهم‌ترین کارهای فرهنگی قابل اجرا در اردوهای راهیان نور خراسان رضوی در مناطق جنگی جنوب کشور است.

آمادگی خراسان رضوی برای اعزام متقاضیان به اردوی راهیان نور دریایی

رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی  از آمادگی این ستاد برای اعزام متقاضیان به اردوی راهیان نور کشور خبر داد.
خویشاوندی گفت: سهمیه خراسان رضوی برای اردوی راهیان نور دریایی حدود ۱۰۰ نفر است.
وی افزود: این اردو با توجه به هزینه‌های بالایی که دارد و همچنین یک سفر علاوه بر زیارتی، تحقیقاتی محسوب می‌شود، بیشتر برای نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها می‌تواند کاربرد داشته باشد.
رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ گونه اعزامی در این خصوص نداشته‌ایم بیان کرد: در سال جاری نیز هر چند تا کنون تقاضایی نداشته‌ایم اما آمادگی کامل برای اجرای آن را داریم.
خویشاوندی از اعزام حدود سه هزار دانشجو به مناطق عملیاتی غرب کشور، در سال جاری خبر داد و گفت: دانش آموزان نیز تنها در مقاطع دوم دبیرستان و سوم هنرستان که درس آمادگی دفاعی دارند را به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور برای دانش آموزان کاملا اختیاری است، یادآور شد: با همکاری آموزش و پرورش ۸۰ هزار دانش آموز واجد شرایط برای اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور در استان شناسایی شده‌اند.

دانش آموزان اتباع بیگانه به اردوهای راهیان نور نمی‌روند

رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی با بیان اینکه اعزام به اردو‌ها تنها با رضایت نامه کتبی کامل والدین دانش آموزان ممکن است، خاطر نشان کرد: با کسر دانش آموزانی که از سلامتی کامل برخوردار نیستند و همچنین دانش آموزان اتباع بیگانه، حدود ۵۰ هزار نفر واجد شرایط اعزام به اردوهای راهیان نور شدند.
خویشاوندی افزود: رفتن دانش آموزان به اردوی راهیان نور به گفته مسئولین آموزش و پرورش خراسان رضوی هیچ گونه تأثیری در نمره درس آمادگی دفاعی آنان نداشته و کاملا اختیاری است.
وی از راه اندازی اردوی راهیان نور ویژه خبرنگاران و عکاسان خبر داد و بیان کرد: فراخوان اعزام خبرنگاران و عکاسان آقا به اردوی راهیان نور آغاز شده و هر چند تا کنون هیچ تقاضایی به دست ما نرسیده، اما در صورت به حدنصاب رسیدن این کاروان از چهارم تا یازدهم فروردین ماه نیز راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور خواهند شد.
رئیس ستاد راهیان نور خراسان رضوی از رتبه نخست خراسان رضوی در جشنواره رهاورد سرزمین نور خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره که از سال گذشته آغاز شده به جمع آوری عکس، دلنوشته و خاطره از بین شرکت کنندگان راهیان نور اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه از هشت هزار اثر ارسالی به این جشنواره در سال گذشته، دو هزار مختص به خراسان رضوی بوده است، اضافه کرد: از ۲۰ نفر برگزیده این جشنواره در سال گذشته ۱۱ نفر از خراسان رضوی بوده‌اند.
خویشاوندی ادامه داد: دومین دوره این جشنواره امسال در حال برگزاری است که تا کنون با ۱۷ هزار نفر در خراسان رضوی ارتباط گیری شده و این در صورتی است که آمار مخاطبین کل کشور تنها هشت هزار نفر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز