خبرگزاری کار ایران

یك ماه پس از اخراج رخ داد:

ثبت دو شكایت كارگران فولاد زاگرس از كارفرما

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۱۲

چکیده: «کارگران اخراجی کارخانه «فولاد زاگرس» با تنظیم دو شکایت مجزا در دادگاه عمومی بخش «سریش آباد» از توابع شهرستان قروه، خواستار دریافت حقوق قانونی و همچنین جبران خسارت جسمانی و روانی ناشی از محیط کار و عدم اعمال اقدامات حفاظتی ایمنی شده‌اند.»

کارگران اخراجی کارخانه «فولاد زاگرس» با تنظیم دو شکایت مجزا در دادگاه عمومی بخش «سریش آباد» از توابع شهرستان قروه، خواستار دریافت حقوق قانونی و همچنین جبران خسارت جسمانی و روانی ناشی از محیط کار و عدم اعمال اقدامات حفاظتی ایمنی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۲۰۰ نفر از کارگران اخراجی کارخانه «فولاد زاگرس» برای پیگیری مطالبات صنفی خود با تشکیل پرونده قضایی در دادگاه عمومی بخش سریش آباد، خواستار پی گیری مطالبات صنفی خود از کارفرمای کارخانه و شرکت پیمانکاری خوان گل شدند.

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس در تشریح جزئیات این شکایت گفت: خواسته کارگران از طرح این شکایت، پی‌گیری حقوق قانونی از جمله سنوات، عیدی، حقوق معوقه به انضمام خسارت تاخیر در تادیه، ایام تعلیق کار، حق اولاد عائله‌مندی، حق شیفت و نوبت کاری، مرخصی ذخیره سالیانه، بن کارگری و پاداش ومزایا است.

او با بیان اینکه در بخشی از متن این نامه شکایتی کارگران عنوان شده است که کارفرما طی سال‌ها فعالیت کارگران سعی کرده است از آنان بهره کشی کرده و حقوق آنان را تضییع کند، افزود: این کارگران همچنین خواستار بازگشت بکار خود با توجه به اینکه به غیراز کار در کارخانه فولاد به کار دیگر شاغل نبوده و در آمد دیگری ندارند شده‌اند.

نماینده کارگران افزود: در بخش دیگری از طرح شکایت کارگران از کارفرمای شرکت فولاد زاگرس و شرکت خوان کارگران، کارگران از دادگاه خواستار توقیف اموال و دارایی‌های شرکت (فولاد زاگرس) اعم از نقدینگی، ابنیه و دفا‌تر ملکی داخل شهر قروه با توجه به اینکه اخیرا بخشی از اموال کارخانه برای فروش به مزایده گذاشته شده است شده‌اند.

او در ادامه سخنان خود افزود: همچنین این کارگران با طرح شکایتی مشترک دیگری از رئیس دادگاه عمومی بخش سریش آباد خواسته‌اند به صورت مجزا به پرونده قضایی وپزشکی کارگران آسیب دیده که در حین کار در کارخانه فولاد زاگرس دچار امراض وبیماریهای متعددی همچون بیماریهای ریوی، قلبی، ونقص عضو شده‌اند رسیدگی کند.

این کارگر در خاتمه گفت: با توجه به اینکه کارگران فولاد زاگرس به سبب سختی کار در معرض آلودگی‌های صوتی، تنفسی و محیطی قرار داشته‌اند و به صورت جدی از لحاظ روحی وجسمی آسیب دیده‌اند از دادگاه عمومی سریش آباد می‌خواهیم با صدور قرار تامین، دلیل خسارات جسمانی و روانی ناشی از محیط کار و عدم اعمال اقدامات حفاظتی ایمنی و سلامت با جلب نظر کار‌شناسی آنان را به پزشکی قانونی معرفی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز