خبرگزاری کار ایران

کارشناس میراث فرهنگی کردستان:

مرکز آموزش صنایع دستی اورامان تخت مرمت می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۴۴

در حال حاضر کارشناسان اداره کل در حال مرمت و احیاء این بناهستند که امیدواریم تا بهار سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

 ایلنا- سنندج: کارشناس مرمت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از مرمت و احیاء مرکز آموزش صنایع دستی شهر اورامان تخت در شهرستان سروآباد خبر داد.

منصور مهرزاد ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: قرار بر این بود حمام قدیمی شهر اورامان تخت که دارای مساحت 147 متر مربع است توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به پایگاهی برای حفظ بافت های قدیمی تبدیل شود، اما بنا بر در خواست اهالی منطقه و شورای اسلامی شهر و بخشداری این مکان با تغییر کاربری به مرکز آموزش صنایع دستی شهر اورامان تخت تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان اداره کل در حال مرمت و احیاء این بناهستند که امیدواریم تا بهار سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

مهرزاد اظهار داشت: در این بنای تاریخی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کلاسهای آموزش فرنجی بافی، سبد بافی، کلاش دوزی و سایر رشته های صنایع دستی  برپا می شود.

وی افزود: با برگزاری این کلاسهای آموزشی به حفظ و احیاء  صنایع دستی این منطقه کمک خواهد شد و هنرهای سنتی و صنایع دستی این منطقه احیاء و از نابودی و فراموشی آن جلوگیری می شود.

بخشی از منزل ملایی  سنندج مرمت شد

کارشناس مرمت اداره کل میراث فرهنگی کردستان در ادامه گفت: منزل ملایی یکی از بناهای قدیمی  شهر سنندج است که در محله شیخان واقع گردیده و مربوط به دوره قاجاریه است.

وی ادامه داد: این  بنا دارای سبک درون گرایی با مساحت بالغ بر 900 متر مربع است که درحال تخریب بود و نیاز مبرم به مرمت و احیاء داشتک

منصور مهرزاد یادآور شد: این بنای تاریخی در سال 90 توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان تملک شد و کار مرمت و بازسازی آن توسط کارشناسان این اداره کل آغاز گردید.

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه سر درب این بنا در حال تخریب است،خاطرنشان کرد: تا کنون کار مرمت و بازسازی جداره جنوبی که در معرض تخریب بود انجام شده و در صورت تامین اعتبار  کار مرمت و استحکام بخشی مابقی بنا نیز انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز