خبرگزاری کار ایران

همایش میقات ماه و صلیب برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۱۵۸

همایش میقات ماه و صلیب به همت مرکز بین‌‌المللی توسعه خواهرشهرها و گروه بین‌‌المللی امت در مجموعه ایوان شمس برگزار شد

به گزارش ایلنا، در این همایش انجمن‌‌های دوستی ایران با سایر ملل و انجمن حمایت از قربانیان ترور و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و جمعیت پیش‌آهنگان تهران و کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز به اجرای برنامه های فرهنگی و سخنرانی پرداختند. 

علیرضا رجایی ضمن تبریک سال نو میلادی از اتحاد و برادری و یکرنگی ادیان الهی یاد کرد و گفت: نباید به بحث اقلیت دامن زد و بین ادیان الهی تفاوتی قائل بود چراکه همه ادیان به توحید و معاد اعتقاد دارند و همه صاحب کتاب آسمانی هستند و همگی در یک راستا رسالت الهی که همان همبستگی و یکدلی است را تبیین می‌کند. 

وی به جایگاه دیپلماسی دینی و تعامل مردم با مردم در بخش بین الملل تاکید کرد و خواستار تقویت اشتراکات فرهنگی از مردم شد.

از جمله نکات مهمی که بر بالندگی آن در تعاملات فرهنگی یادشد بحث هنر بود که از مغفول ماندن آن در مقوله فرهنگ به بیان کمبود استفاده اصولی از هنر مباحث مهمی مطرح شد. 

در این همایش با حکم مدیرعامل مرکز بین‌المللی خواهر شهرها، علیرضا رجایی هنرمند پیشکسوت و بین‌‌المللی کشورمان استاد مرتضی نداف به عنوان مدیر گروه هنری دیپلماسی دینی منصوب شد.

سخنران اصلی این همایش سیدعبدالله حسینی با پیام تبریک سال نو میلادی سخنش را آغاز کرد.

وی به زبان انگلیسی در خصوص توحید و جایگاه و نقش مسیحیت در حمایت از مسلمانان در جهان و نزدیکی و غرابت این دو دین الهی صحبت کرد.

وی بر اهمیت پرداختن به نقش عیسی مسیح (ع) در تبیین دین الهی و مسیحیت تاکید کرد و شخصیت عیسی مسیح (ع) را طبق آیات قرآن معرفی کرد.

آسایش دیپلمات ارشد کشورمان با تجربه سفیر بودن در چند کشور منجمله کرواسی و عمان و قطر و سمت‌های مهم بین‌المللی بر نقش مهم خواهرخواندگی در صدور فرهنگ ایران به دنیا تاکید و ابراز داشت که پیشینه تاریخی و اهمیت و نقش ایران در منطقه می‌تواند بیش از این در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد. 

شجری نیز با بیان نقش خواهرخواندگی شهری در تعامل و تغارب فرهنگی و دینی و هنری در کشورهای خواهر خوانده ایران خواستار اجرای برنامه‌های بیشتر در این زمینه‌ها شد و برخی نکات سازنده در این موضوع را مطرح کرد.

در این مراسم گروه موسیقی سنتی نیز به اجرای زنده دف و تنبور پرداختند و قطعاتی زیبا از ردیف‌های موسیقی سنتی را اجرا کردند.

پس از آن نیز استاد مرتضی نداف نیز به اجرای تک‌نوازی نی پرداخت و قطعاتی را در دستگاه شور و گوشه کرشمه نواخت.

پیامی نیز از سوی ریاست مجمع جهانی شیع‌ شناسی و شورای دین‌پژوهان کشور، آیت پیمان از قم به همایش میقات ماه و صلیب، صادر شد که در آن از اهمیت موضوع و پرداختن به آن در تغارب و همبستگی موحدان عالم یاد شده است.

در پایان همایش از تابلوی سوخته نگاری عیسی مسیح(ع) اثر استاد مرتضی نداف رونمایی شد .

همچنین این هم اندیشى با حضور اساتید ملى و بین‌المللى آقایان دستغیب رئیس انجمن دوستى ایران و ساحل عاج و اصغرى مسئول دیپلماسى عمومى شوراى شهر تهران، سیگارى، خانم فاضلوفرد و رحمانى و حیدرى برگزار گردید .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز