خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آخرین اخبار زلزله تهران؛

ثبت ۱۰ زلزله از ساعت ۲۳ تاکنون در تهران/ آمادگی کامل ارتش برای کمک‌رسانی در زلزله تهران/هشدار پلیس فتا به شایعه‌پردازان

کد خبر : ۵۷۲۹۹۹

زلزله‌ای به بزرگی حدود ۵/۲ ریشتر و در عمق ۷ کیلومتری از سطح زمین، استان‌های تهران و البرز، قم، قزوین، مرکزی و گیلان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی حدود ۵/۲ ریشتر و در عمق ۷ کیلومتری از سطح زمین، در ساعت ۲۳ و ۲۷ دقیقه استان‌های تهران و البرز، قم، قزوین، مرکزی و گیلان را لرزاند.

۰۳:۰۳آمادگی کامل ارتش برای کمک‌رسانی در زلزله تهران

امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی‌خانی اعلام کرد:  یگان‌های تهران و محدوده آن برای کمک‌رسانی آماده هستند. همچنین  یگان‌های استان‌های معین برای امدادرسانی نیز در آماده‌باش هستند.

سرتیپ دوم تقی‌خانی افزود: بیمارستان‌های ارتش نیز آماده هستند.

۰۲:۵۱هشدار پلیس فتا به شایعه پردازان درباره زلزله

پلیس فتای پایتخت در اطلاعیه ای  هشدار داد:  در حال حاضر ارایه اطلاعات صحیح از اصول قانونی و اخلاقی منابع خبری فعال در فضای مجازی است. بعضا مشاهده می‌شود برخی کانال‌ها به شایعه‌پردازی و ارائه اطلاعات نادرست می‌پردازند که موجب تشویش افکار شهروندان می‌شود. به این دسته از کانال‌ها هشدار می‌دهیم حساسیت اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح را مد نظر داشته باشند و در صورت تخطی برابر قانون رفتار می‌شود.

۰۲:۴۱زلزله را به‌عنوان یک تهدید جدی فراموش نکنیم/ باید کشور را برای جهات مختلف ایمن کنیم

رضا اردکانیان وزیر نیرو در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به زلزله شامگاه چهارشنبه تهران گفت: در حال حاضر در محل ستاد وزارت نیرو هستم. ابتدای وقوع زلزله در بخش برق یک پست فوق‌العاده در شمال غرب از مدار خارج شد که بلافاصله مشکل حل شد و خللی پیش نیامد.

وی افزود: در بخش آب و فاضلاب شرایط در تهران و البرز کاملا طبیعی است و بررسی‌های فنی در سد امیرکبیر انجام شده و شرایط عادی است.

وزیر نیرو متذکر شد: این زلزله که با حادثه‌ای همراه نبود برای تیم‌های اجرایی مانور جدی بود. زلزله را یک تهدید جدی فراموش نکنیم و کشور را برای جهات مختلف ایمن کنیم.

۰۲:۳۶؛۱۰ زلزله از ساعت ۲۳ تاکنون در تهران

از ساعت ۲۳ امشب تاکنون ۱۰ زمین لرزه تهران و شهرهای اطراف را لرزانده که به شرح زیر است.

➖ملارد_تهران:  ‌    ۵.۲ریشتر

➖ملارد_تهران:      ۱.۷ریشتر

➖صفادشت_تهران:۲.۱ریشتر

➖ماهدشت_البرز:   ۱.۹ریشتر

➖وحیدیه_تهران:   ۱.۵ریشتر

➖ملارد_تهران:       ۲.۱ریشتر

➖ملارد_تهران:       ۱.۶ریشتر

➖ملارد_تهران:       ۱.۸ریشتر

➖وحیدیه_تهران:   ۱.۶ریشتر

➖وحیدیه_تهران:   ۱.۳ریشتر

تاکنون۱۰ زلزله در تهران رخ داده و هنوز معلوم نیست زلزله ۵.۲ ریشتری پیش لرزه است یا زلزله اصلی.

همه زلزله های تهران جز زلزله ۵.۲ ریشتری زیر ۲.۱ ریشتر و خفیف بوده است.

۰۲:۳۴مردم با خیال راحت شب را سپری کنند/ آماده‌باش کامل تیم‌های پزشکی در سه استان البرز، قم و تهران

پیر حسین کولیوند گفت: پس از زلزله بلافاصله تیم‌های ارزیاب به مناطق مختلف به‌ویژه کانون زلزله اعزام شدند.

او ادامه داد: خوشبختانه گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی گزارش نشده است.

سرپرست اورژانس کشور گفت: همان دقایق اولیه زلزله تیم‌های پزشکی در تهران، البرز و قم آماده‌باش کامل هستند.

کولیوند خاطرنشان کرد: دارو و تجهیزات به میزان کافی است و پزشکان در بیمارستان‌ها حضور دارند و هماهنگی هم بین دستگاه‌ها وجود دارد و در ستاد بحران شهر تهران همه مسئولان مربوطه حضور دارند.

او ادامه داد: مردم هوشیار باشند و خونسردی خود را حفظ کنند و اگر کسی نیاز به خدمات فوریت‌های پزشکی داشت بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

کولیوند تاکید کرد: از نظر بهداشت و درمان جای نگرانی نیست و مردم با خیال راحت شب را سپری کنند و در محل امن باشند و حتی‌المقدور کنار پنجره ها قرار نگیرند.

او با بیان اینکه خیابان‌ها در حال حاضر بسته شده، گفت: خواهش می‌کنم از مردم که به گونه‌ای در خیابان‌ها مستقر شوند که حتما مسیرها را برای خودروهای امدادی باز نگه دارند تا در صورت لزوم بتوانیم به موقع امدادرسانی کنیم.

۰۲:۳۱؛١١٠ سوله بحران شهر تهران در آماده‌باش کامل/تانکرهای آب بارگیر شده است

 

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: به دنبال وقوع زلزله در مرز دو استان البرز و تهران بسیاری از مردم به فضای باز آمده‌اند و در همین راستا خدمات شهری نیز امکانات خود را مستقر کرده است.

 

وی افزود: تمام سرویس‌های بهداشتی عمومی در سطح شهر فعال هستند. تانکرهای آب نیز بارگیر شده و در نقاط مختلف شهر مستقر خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بیان داشت: ماشین‌های عمرانی خدمات‌شهری با راننده‌ در آماده‌باش کامل هستند.

یزدانی افزود: همچنین تعدادی از پارک‌های ما نیز آماده شده و در فضای پارک‌ها امکان استقرار فراهم است و ما سعی کردیم امکانات اولیه را در فضای عمومی فراهم کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تمامی نیروهای خدمات شهری در آماده‌باش هستند. از مردم نیز می‌خواهیم با رعایت نظم در فضای عمومی حاضر شوند.

وی افزود: ١١٠ سوله بحران شهر تهران در آماده‌باش کامل بوده و درهای آن باز است و علاوه بر این  256 مجموعه ورزشی هم بازگشایی شده و در اختیار شهروندان قرارگرفته است.

۰۲:۲۴مردم از دریافت سوخت گالونی خودداری کنند/امیدوارم زلزله‌های بزرگ‌تر ما را امتحان نکند

اسماعیل نجار در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: تقریبا در حال حاضر اوضاع آرام است و علی رغم اینکه شهروندان در ابتدای وقوع زلزله هیجان‌زده بودند اما الان آرامش نسبی برقرار شده است.

وی افزود: امیدواریم در ادامه مشکلی نداشته باشیم و امیدواریم زلزله‌های بزرگ‌تر ما را امتحان نکند. از همه شهروندان تهرانی و حاشیه استان البرز می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و انشالله با بررسی‌های انجام شده مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

نجار در ادامه تاکید کرد: مردم از دریافت سوخت به صورت گالونی جدا خودداری کنند. در حال حاضر در پمپ بنزبن‌ها ازدحام جمعیت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نقاط مشخص شده امنی برای مردم در تهران وجود دارد؟ گفت: محل یا زمین مشخصی نداریم و مردم می‌توانند در پارک‌ها، حاشیه جاده‌ها و معابرها حضور داشته باشند.

۰۲:۱۹درهای سوله‌های مدیریت بحران و بوستان‌ها به روی مردم باز است

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به حضور برخی از شهروندان تهرانی در خیابان‌ها و معابر عمومی بعد از وقوع زلزله، درهای سوله‌های مدیریت بحران، بوستان‌ها، مساجد و ورزشگاه‌ها باز است و مردم برای اسکان اضطراری می‌توانند از این مکان‌ها استفاده کنند.

۰۲:۱۷نتایج اطلاعات ایستگاه شتاب‌نگاری زلزله تهران و کرج

فرزانگان با بیان این مطلب که براساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه مردآباد شتاب ۲ دهم ثقل زمین به ثبت رسیده که شتاب بالایی است، اظهار کرد: اطلاعات یک ایستگاه از تهران استخراج شده است. بر اساس این اطلاعات شتاب ثبت شده در تهران ۷ دهم ثقل زمین است که این عدد نشان می‌دهد شتاب در تهران نسبت به شتاب استان البرز کمتر بوده است.

رییس شبکه شتاب نگاری کشور متذکر شد: نمی‌توان به طور قاطع اعلام کرد زلزله روز چهارشنبه با بزرگی ۵.۲ پس لرزه هستند یا پیش لرزه؛ ما پس از ثبت اطلاعات می‌توانیم در این زمینه اظهارنظر کنیم.

۰۲:۰۹مردم روحیه خود را حفظ کنند/ اخبار از منابع رسمی پیگیری شود

سرهنگ مراد مرادی با اشاره به حضور مردم در معابر و پارک‌ها پس از زلزله تهران گفت: مردم روحیه خود را حفظ کنند که موجب آرامش خانواده و تصمیم گیری منطقی می‌گردد.

معاون اجتماعی فاتب گفت: برای کمک در  مدیریت ترافیکی شهر به توصیه‌های ترافیکی پلیس توجه کامل شود.

او ادامه داد: به جهت تردد بالای خودروها در شهر، در صورت حادث شدن تصادف جزیی خسارتی با کمال خونسردی خودروها را کنار زده و از ایجاد تنش خودداری شود.

۰۲:۰۵محور چالوس بازگشایی شده است/ ریزش آوار روی خودرو جزئی بوده است

سردار عباسعلی محمدیان گفت: نیروهای پلیس اکنون در سطح معابر شهر مستقر شده و ترافیک اولیه خیابان‌ها، در حال رفع شدن است.

فرمانده انتظامی کرج گفت: در دقایق ابتدایی حادثه، تیم‌های ما به مشکین دشت، کانون زمین لرزه اعزام شدند و خوشبختانه گزارشی در رابطه با وقوع مشکل در این نقطه گزارش نشده است.

او خاطرنشان کرد: خسارت وارده به یک خودرو در جاده چالوس جزئی بوده و اکنون کار بازگشایی مسیر انجام شده است.

۰۲:۰۰ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس/ شهروندان از تردد خودداری کنند

پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد: برابر استعلام به عمل آمده تردد در محور کرج - چالوس از ابتدای محور تا کیلومتر ۲۰ نیمه سنگین است.

او ادامه داد: مجددا توصیه می‌شود شهروندان از تردد در محور چالوس خودداری کنند.

۰۱:۵۲آمادگی کامل در تهران و استان‌های همجوار/ استفاده مردم از جای امن ساختمان‌ها

مقیمی استاندار تهران در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی گفت: آمادگی کامل در تهران و استان‌های همجوار تهران داریم.

وی متذکر شد: توصیه من به مردم این است که اخبار را از صداوسیما دریافت کنند و از جای امن ساختمان‌ها استفاده کنند.

۰۱:۵۱استقرار سپاه و نیروی انتظامی در البرز

رییس مدیریت بحران استان البرز در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی گفت: در حال حاضر در جلسه مدیریت هستیم و تمامی تمهیدات و اقدامات لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد که تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته و پمپ بنزین ها آماده خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: نیروی انتطامی و سپاه در استان مستقر هستند. اتفاق خاص و حادثه ای گزارش نشده است. تمامی سالن های ورزشی استان آماده خدمت رسانی به شهروندان را دارند.

۰۱:۴۸مجموعه‌های ورزشی پذیرای مردم تهران

با دستور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و پیگیری و حضور مدیر مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و با روشن کردن سیستم گرمایشی، سالن دوازده هزار نفری مجموعه آزادی تهران و سالن شهید افراسیابی مجموعه شیرودی پذیرای حضور مردم تهران هستند.

۰۱:۴۵سوخت به اندازه کافی موجود است / مردم به پمپ بنزین‌ها هجوم نبرند /ستاد مدیریت سوخت تشکیل شد

زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت سوخت رسانی به جایگاه های عرضه سوخت در پی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در تهران و البرز اظهار داشت: در حال حاضر ستاد مدیریت سوخت تشکیل شده و در حال آماده باش کامل به سر میبرند .

وی افزود: دستورات لازم به انبارهای نفت و تانکرهای سوخت رسان داده شده و سوخت به میزان کافی موجود است .

اسماعیلی با بیان اینکه هیچ کمبود سوختی در جایگاهها وجود ندارد، تاکید کرد: مردم آرامش خود را حفظ کنند و نیازی به هجوم به پمپ بنزینها نیست .

وی یادآور شد: هم اکنون مدیریت ستاد سوخت جلسه تشکیل داده و دستورات لازم را صادر کرده اند ،تعدادی نفت کش به جایگاهها اعزام شده و ذخایر کافی است .

۰۱:۳۸شهرداری تهران به حالت آماده ‌باش در آمد

عارف‌نیا مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران بلافاصله بعد از وقوع زلزله به حالت آماده‌باش درآمد.

عارف‌نیا از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

کرکه آبادی مدیرکل دفتر شهردار تهران و شهردار شب تهران نیز که در ستاد مدیریت بحران حضور دارد، گفت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله به تمامی مدیران شهرداری آماده‌باش داده شد و دو معاون شهردار و معاونان و مدیران معاونت‌های دیگر در ستاد مدیریت بحران حضور دارند.

۰۱:۳۳زلزله تاکنون یک مصدوم داشته/ مردم هوشیارتر باشند

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور گفت: تاکنون فقط یک مصدوم وجود داشته و هیچ مورد دیگری به ما گزارش نشده است. البته بهتر است امشب مردم هوشیارتر باشند.

۰۱:۲۹تخریب ساختمان در تهران بر اثر زلزله نداشتیم/ مصدومیت یا تلفات‌جانی گزارش نشده است

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره زلزله ۵.۲ ریشتری در استان تهران و البرز گفت: این زمین‌لرزه در خیلی از شهرهای استان تهران احساس شد.

او ادامه داد: تا این لحظه خوشبختانه موردی از مصدومیت، تلفات جانی و موردی از تخریب ساختمان در شهر تهران اعلام نشده است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در شهرهای اطراف هم موردی از تخریب ساختمان و مصدومیت نداشتیم. علی‌رغم حفظ خونسردی باید کاملا هوشیار باشید.

۰۱:۲۰ افزایش پس لرزه‌ها به ۷ مورد/حرکت در خیابان‌ها مشکلی را حل نمی‌کند

مرادی رییس مرکز لرزه‌نگاری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: تاکنون ۷ پس‌لرزه داشتیم و نمی‌توان گفت زلرله رخ داده زلزله اصلی بوده باشد. ما نگران هستیم و از مردم می‌خواهیم هوشیار باشند.

مرادی افزود: توصیه می‌کنیم اگر امکان دارد مردم جلوی خانه‌های خود صبر کنند یا اگر امن است در حیاط بمانند.

وی اضافه کرد: خواهش می‌کنیم مردم ضمن حفط آرامش نکات ایمنی را رعایت کنند. امیدوارم تعداد پس‌لرزه‌ها بیشتر شود. فعلا پس لرزه‌ها خیلی کوچک هستند. تا صبح آنهایی که می‌توانند در فضای باز باشند. حرکت در خیابان‌ها مشکلی را حل نمی‌کند. امیدوارم پس‌لرزه‌های بیشتری ثبت شود.

۰۱:۱۱ شبکه گازرسانی تهران و اطراف آسیب ندیده است

مجید بوجارزاده رئیس روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درباره وقوع زلزله در تهران و مناطق مرکزی کشور گفت:در پی وقوع زلزله ای به بزرگی پنج و دو دهم ریشتر در استان‌هایی تهران، البرز و برخی از نقاط مرکزی کشور، مسئولان شرکت ملی گاز بلافاصله وضع سلامت شبکه گازرسانی در این مناطق را بررسی کردند که خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در شبکه گاز رسانی به وجود نیامده است.

۰۱:۱۰ مردم و مسئولان از پخش شایعات و تحلیل‌های دلهره‌افکن خودداری کنند

سازمان جمعیت هلال احمر در صفحه متعلق به این سازمان در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: از پخش شایعات و اخبار جعلی، تحلیل‌های دلهره‌افکن و اظهارنظرهای بی‌پایه و اساس خودداری کنید؛ حتی شما مسئول.

۰۱:۰۹هیچ قطعی در حوزه ارتباطات ثابت و سیار با زلزله‌تهران ایجاد نشده/ اعزام کارشناسان به مناطق زلزله‌زده

محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت ارتباطی شهر تهران بعد از زلزله گفت: هیچ قطعی در حوزه ارتباطات ثابت و سیار با زلزله تهران ایجاد نشده اما با توجه به حجم بالای درخواست مکالمه و وجود ترافیک در شبکه ارتباطی در برخی نقاط مشکلات خفیفی ایجاد شده است.

سخنگوی مخابرات در توصیه به مردم یادآور شد: مردم از مکالمات غیر ضروری و طولانی خودداری کنند تا ترافیک در شبکه ارتباطی ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: هم اکنون کارشناسان به مناطق زلزله زده اعزام شدند و با مخابرات مناطق مختلف تهران و استان البرز به صورت فوری مکاتبه شده و مردم بدانند هیچ مشکلی وجود ندارد.

۰۱:۰۵مردم از تردد با خودرو بپرهیزند/ پارک ها پذیرای حضور شهروندان

محسن نادی معاون آمادگی عملیات و پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران در گفت و گوی زنده تلویزیونی با اشاره به زلزله تهران اظهار داشت: هماهنگی های لازم در خصوص زلزله انجام شده است البته نیاز جدی برای همکاری و کمک در البرز وجود ندارد.

وی افزود:  از مردم در تهران خواهش می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کنند. همانطور که کارشناسان گفتند احتیاط مردم کار درستی است ولی باید از تردد خودرویی خودداری کنند.

معاون آمادگی عملیات و پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران در ادامه توصیه کرد که مردم از محیط و فضای باز و پارک ها استفاده کنند و با هماهنگی های انجام شده، پارک ها  پذیرای حضور شهروندان هستند.

۰۱:۰۰خروجی‌های غربی و شرقی تهران شلوغ است/ وضعیت شهر عادی است

سردار رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: پلیس از دقایق اولیه وقوع زلزله در حال آماده باش است و همکاران من در سطح شهر فعال شدند.

او ادامه داد: نیروهای انتظامی در حال نظم و انضباط معابر و اماکن عمومی هستند. بسیاری از محورهای شهر شلوغ است.

رییس پلیس پایتخت گفت: خروجی‌های غربی و شرقی تهران نیز شلوغ است. در مجموع وضعیت عادی است اما تعداد زیادی از مردم بیرون منزل و در خیابان ها هستند.

سردار رحیمی خاطر نشان کرد: همه نیروهای پلیس در بخش‌های انتظامی، آگاهی و راهور در حال آماده باش کامل هستند.

۰۰:۵۹مردم نگران تامین سوخت نباشند/ جایگاه‌های سوخت تهران سالم هستند

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند در پی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در استان تهران همه تاسیسات و جایگاه‌های عرضه سوخت سالم هستند. مردم عزیز نگرانی از بابت تامین سوخت نداشته باشند و بنزین به میزان بیشتری به جایگاه‌ها ارسال شده است.

همچنین مدیر منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تهران برای تامین بنزین ستاد بحران شهرداری هم‌اکنون عازم جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران است.

در پی وقوع زمین‌لرزه در تهران و البرز بسیاری از مردم به خیابان‌ها ریخته یا داخل خودروهای خود در آماده‌باش قرار دارند.

همچنین عده‌ای از مردم هم با حضور در پمپ‌های بنزین وجایگاه‌های سوخت آماده خروج از تهران شده‌اند که برخی جایگاه‌ها با شلوغی همراه بوده است.

۰۰:۵۲تهرانی‌ها مکالمات تلفنی را کوتاه برقرار کنند

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات پس از زلزله تهران در توئیتر نوشت:  با وقوع زلزله در تهران و کرج، به دلیل شلوغی زیاد کانال‌های ارتباطی در برخی محله‌های شهر تهران امکان برقراری تماس سخت شده است. همچنین با حضور مردم در خیابان‌ها میزان مصرف دیتای موبایل رشد زیادی کرده است. از شهروندان تهرانی تقاضا داریم مکالمات تلفنی را کوتاه برقرار نمایند.

 

۰۰:۴۶معابر بزرگراهی تهران پرحجم شده است/ شاهد بار ترافیکی خروج از تهران هستیم

سردار مهماندار در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی گفت: با توجه به وقوع زلزله ۲. ۵ریشتری در تهران، مردم به خیابان‌ها آمده‌اند و معابر بزرگراهی مقداری پرحجم‌تر شده‌اند.

وی افزود: مراجعه به پمپ بنزین‌ها افزایش یافته است و در سطح شهر ترافیک متراکم را شاهد هستیم اما مشکلی وجود ندارد.

سردار مهماندار ادامه داد: همکارانم علاوه بر اینکه مامورانی که خدمت بودند، فراخوانده شدند و ما مردم را به ارامش دعوت می‌کنم.

وی افزود: در حال حاضر بار ترافیکی خروج از تهران را داریم.

۰۰:۴۴ترافیک سنگین در خروجی‌های تهران

در پی وقوع زمین لرزه در تهران ترافیک سنگینی در مسیرهای خروجی پایتخت مانند بزرگراه حکیم رخ داده است.

بسیاری از مردم نگران از وقوع زلزله شدیدتر بیرون از خانه‌ها به سر می‌برند یا در ماشین‌های خود مستقر شده‌اند.

برخی هم راه‌ خروج از تهران را در پیش گرفته و به همین دلیل شاهد ترافیک سنگین در خروج‌های تهران هستیم.

۰۰:۴۰آماده باش پلیس راهور در پی وقوع زلزله/ شهروندان از تردد‌ها بی‌هدف در شهر خودداری کنند

سرهنگ عابدی با اشاره به ایجاد ترافیک در پی وقوع زلزله گفت: برای تسهیل ترافیک در تهران ماموران پلیس در آماده‌باش بوده و در سطح شهر مستقر شدند.

او ادامه داد: شهروندان تهرانی ضمن حفظ خونسردی خود از حرکت کردن‌های بی هدف در شهر با وسیله نقلیه که موجب ترافیک سنگین می‌شود، خودداری کنند.

۰۰:۳۳یک مصدوم بر اثر سقوط در زلزله ۲ .۵ ریشتری تهران

محتبی خالدی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره مصدومان زمین لرزه تهران گفت: تا کنون تنها یک مصدوم از ساوه گزارش شده است.

او ادامه داد: دلیل مصدومیت سقوط از ارتفاع هنگام فرار در هنگام زلزله بوده است.

۰۰:۲۸جاده چالوس ریزش داشته است/ ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد

اسماعیل نجار در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی گفت: زلزله‌ای در در ساعت ۲۳ و ۲۷ دقیقه با قدرت ۲. ۵ ریشتری بین ملارد و تهران داشتیم که لرزش آن در تهران، قم، قزوین، البرز و گیلان احساس شده است.

وی از آماده باش نیروهای امدادی و اعزام ارزیابان به منطقه خبر داد و گفت:در جاده چالوس مقداری ریزش داشتیم که این امر تردد را با کمی اختلال مواجه است. از مردم می‌خواهیم که به اخطاریه‌های پلیس توجه داشته باشند.

رییس سارمان مدیریت بحران کشور افزود: مردم در غرب تهران و کرج بیشتر باید هشیار باشند و آرامش خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه مرتبا با موسسه ژئوفیزیک در ارتباط هستیم، گفت: جلسات ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و به دستگاه‌های اجرایی و ملی آماده باش داده شده است.

۰۰:۱۸ گسل اشتهارد فعال شده است/ احتمال وقوع زلزله و پس لرزه وجود دارد

 مرادی رییس مرکز لرزه‌نگاری در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به زلزله ۵.۲ ریشتری تهران، کانون زلزله را در نزدیکی ملارد عنوان کرد و گفت: گسل اشتهارت فعال شده است و از این رو بهتر است مردم البرز و غرب تهران موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال پس لرزه وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به شدت زلزله، نمی‌توان گفت پیش لرزه بوده یا زلزله اصلی؛ احتمال وقوع زلزله و پس‌لرزه‌ها وجود دارد.

۰۰:۰۱زلزله تهران تاکنون هیچ خسارتی نداشته است

بهنام سعیدی در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به زلزله۲. ۵ ریشتری تهران، گفت: بعد از این حادثه نیروهای امدادی به کانون حادثه در مشکین دشت استان البرز اعزام شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران اعلام کرد: تاکنون زلزله تهران هیچ خسارت و مصدومی نداشته است.

۵۳: ۲۳ :۶ استان‌ کشور در آماده‌باش کامل

در پی زلزله اخیر در تهران و چند استان دیگر رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد که استان‌های قزوین، قم، مرکزی، مازندران، البرز و تهران در آماده‌باش هستند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ در مقیاس ریشتر دقایقی پیش چند استان کشور را لرزاند.

۵۳: ۲۳ اعزام تیم‌های ارزیاب به کانون زلزله تهران

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با شبکه خبر در مورد زمین لرزه تهران گفت:‌ دقایقی پیش زمین لرزه‌‌ای به قدرت 5.2 دهم ریشتر استان‌های تهران و البرز و گیلان را لرزاند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: بعد از این حادثه تیم‌های ارزیاب به کانون زلزله که در منطقه مشکین دشت در مرز استان های استان و البرز اعزام شدند.

وی گفت:‌ امیداوریم این زلزله خسارتی در پی نداشته باشد و باید منتظر گزارش تیم‌های ارزیاب ماند.

۴۵: ۲۳ مردم تهران خونسردی خود را حفظ کنند

روابط عمومی مرکز اورژانس اعلام کرد: مردم تهران ضمن حفظ خونسردی از تجمع در محل های غیر ایمن خودداری کنند.

همچنین تاکنون هیچ موردی از حادثه ناشی از زلزله در تهران گزارش نشده است.

۳۰: ۲۳ :تهران لرزید

زلزله‌ای به بزرگی حدود ۵/۲ ریشتر و در عمق ۷ کیلومتری از سطح زمین، استان‌های تهران و البرز، قم، قزوین، مرکزی و گیلان را لرزاند.

این زمین لرزه در مرز استان‌های تهران و البرز  - حوالی ملارد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز