خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد:

نمایش شاخص کیفیت هوا در صحن علنی /لزوم ارائه گزارشی دقیق و جامع از سوی دستگاه‌های ذیربط در رابطه با پیشرفت طرح کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۲۰۱

یک عضو شورای شهر تهران از روند طرح کاهش LEZ در پایتخت انتقاد کرد و پیشنهاد داد دستگاه‌های زیربط گزارشی دقیق در این زمینه ارائه دهند. همچنین شاخص کیفیت هوای شهر تهران به صورت آنلاین در صحن علنی شورای شهر به نمایش درآید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، سیدآرش حسینی‌میلانی در تذکر پیش از دستور خود به میزان پیشرفت طرح کاهش (LEZ) اشاره کرد و گفت: میزان پیشرفت طرح کاهش LEZ باید در پایتخت مورد بررسی قرار گیرد. فاز اول این طرح تنها در محدوده طرح ترافیک اجرایی شده است. فاز دوم باید در کل شهر اجرایی می‌شد که هنوز این اقدام صورت نگرفته است. این طرح از ابتدای پاییز عملیاتی شده و در محدوده زوج و فرد برگه معاینه فنی خودروها توسط دوربین‌ها چک می‌شود.

عضو کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر با تاکید بر اهمیت این طرح ادامه داد: در فاز دوم اجرای این طرح باید کل سطح شهر تحت پوشش قرار می‌گرفت و برگه معاینه فنی خودروها در تمام سطح شهر توسط دوربین‌ها چک می‌شد.

او در ادامه با اشاره به نقش عمده اگزوز خودرو به عنوان یکی از منابع آلوده کننده هوا افزود: معاینه فنی خودروها برای شهر تهران و کاهش آلودگی بسیار کلیدی است و با توجه به اینکه شهروندان درگیر این موضوع هستند باید اهمیت آن به صورت جدی مدنظر قرار گیرد. در همین راستا با توجه به اینکه 30 درصد آلودگی مربوط به خودروهای کاربراتوری است باید گزارشی دقیق و جامع توسط دستگاه‌های ذیربط ازجمله پلیس و ستاد معاینه فنی خودرو در خصوص روند پیشرفت این طرح به شورا ارائه شود.

میلانی در پایان خطاب به هیئت رئیسه شورا پیشنهاد داد: از این به بعد در جلسه شورا شاخص‌های کیفیت هوا متناسب با وضعیت روزانه در تابلوی صحن شورا به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز