خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور پایگاههای جهانی به ایلنا خبر داد:

پرداخت حقوق کارکنان پایگاه‌های جهانی چغازنبیل و بم تا دو روز آینده

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۵۰

مدیرکل دفتر امور پایگاههای جهانی گفت: حقوق کارکنان پایگاه‌های جهانی چغازنبیل و بم تا دو روز آینده پرداخت می‌شود.

فرهاد عزیزی (مدیرکل دفتر امور پایگاههای جهانی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پرداخت نشدن حقوق کارکنان پایگاه‌های جهانی چغازنبیل و بم گفت: این مشکلی است که سال‌ها گریبانگیر پایگاه‌های جهانی است، زیرا حقوق کارکنان این پایگاه‌ها مانند سایر هزینه‌های آنها از محل اعتبارات عمرانی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از طرفی اعتبارات عمرانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مانند سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی است در صورتی که مأموریت‌های پایگاه‌های جهانی بسیار متفاوت از این دستگاه‌ها است، البته سازمان برنامه و بودجه به تازگی به این مسئله پرداخته است، اما باید این تغییر نگاه در سطح کلان اتفاق بیفتد.

او افزود: وقتی سیاست دولت بر توسعه گردشگری متمرکز است، باید به بخش‌های مرتبط به صنعت گردشگری نیز توجه ویژه‌ای شود. ما نیز نامه‌نگاری‌های فراوانی با نهادهای بالادستی برای رفع این مسئله انجام داده‌ایم و پیرو آن سازمان برنامه و بودجه در خصوص رفع مشکل بودجه پایگاه‌ها دستورات لازم را به زیرمجموعه خود ابلاغ کرده، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌است.

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های جهانی ادامه داد: مسئله اعتبارات پایگاه‌های جهانی باید به یکی از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه تبدیل شود، زیرا تمام افرادی که در این پایگاه‌ها مشغول به‌کارند نیروهای متخصصی هستند که باید این پایگاه‌ها را برای بازدید گردشگران آماده کنند.

او تأکید کرد: مسائلی از این دست علاوه بر تأثیرات ملی، تأثیرات بین‌المللی نیز دارد و در ارزیابی کشور در سطح بین المللی مؤثر است. در نتیجه این مسائل جزو اولویت‌های ما در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوده و هست.

عزیزی خاطرنشان کرد: معمولا بعد از گذشت شش تا هفت ماه از سال، اعتبارات عمرانی تخصیص پیدا می‌کند. همچنین متأسفانه بخش قابل توجهی از بودجه پایگاه‌های جهانی میراث فرهنگی در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص داده می‌شود، در حالی که این امر با ماهیت و فعالیت‌های این پایگاه‌ها تناسبی ندارد.

او با تاکید بر اینکه حقوق کارکنان پایگاه‌های جهانی چغازنبیل و ارگ بم ظرف دو روز آینده پرداخت می‌شود، گفت:  براساس دستور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این حقوق‌ها از سایر منابع سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پرداخت خواهد شد و اکنون مراحل اداری آن در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز