خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بازگشت ۴۶ درصد زندانیان آزاد شده به زندان/ضرورت رصد دائم مجرمان

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۰۳

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی از بازگشت ۴۶ درصد از زندانیان آزاد شده به زندان به دلیل تکرار وقوع جرم خبر داد.

روزبه کردونی (مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیان داشت: بعد از حادثه‌ای که برای آتنا و بنیتا اتفاق افتاد، موضوع کودک‌آزاری و موارد مرتبط با کودکان به عنوان یکی از بحث‌های مهم مطرح شده است و ضرورت دارد؛ مسئله کودک‌آزاری را از ابعاد مختلف بررسی کرد.

او افزود: بحث آ‌موزش‌هایی که باید به کودکان در رابطه با خود مراقبتی و همچنین اطلاعات و آگاهی‌هایی که به والدین در این رابطه داد حائز اهمیت است؛ همچنین دولت باید حمایت‌هایی در این مورد داشته باشد که همه اینها در کنار هم می‌تواند به پیشگیری از وقوع جرائم منجر شود.

کردونی در ادامه تاکید کرد: ضرورت رصد دائم مجرمان و محکومان یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ یعنی کسانی که از زندان آزاد می‌شوند و امکان تکرار جرم برای آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق آمار 46 درصد از افرادی که از زندان‌ها آزاد می‌شوند، دوباره به زندان‌ها بازمی‌گردند، چرا که جرم را تکرار می‌‌کنند، گفت: این یک واقعیت است که مجرمان وقتی آزاد می‌شوند امکان تکرار جرم در مورد آنها دارند. باید برای مجرمانی که در حوزه امنیت اجتماعی جرائمی را مرتکب می‌شوند؛ سیستمی وجود داشته باشد مثل مجرمان جنسی و کسانی که سابقه کودک آزاری و یا تجاوز را دارند تا در زمانی که آزاد می‌شوند سیستم یکپارچه قضایی- امنیتی و حمایتی آنان را تحت نظر داشته باشد تا امکان وقوع مجدد جرم کاهش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز