خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش استخدام‌های بی‌ضابطه در دوره قالیباف/ شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنانش وام می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۳۷۳

شهردار سابق مناطق 6 ، 19، 18 و 21 تهران با انتقاد از افزایش استخدام‌های بدون برنامه و بی‌ضابطه در دوره قالیباف این اقدام را مخالف شعار انتخاباتی ایشان مبنی بر چابک‌سازی در مدیریت مدرن عنوان کرد.

مصطفی سلیمی، کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: براساس قانون باید آگهی استخدام در رسانه‌های جمعی منتشر شود و افراد از این طریق جذب سیستم شوند، اما در دوران قالیباف شاهد یک سری سیستم‌های جدید برای استخدام بودیم، از سوی دیگر شهرداری باید پیش از استخدام وضعیت درآمد و هزینه خود را بسنجد و با توجه به هزینه‌های سنگینش در حوزه‌ عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی از خود بپرسد، آیا افزایش کادر اداری مشکلات را حل می‌کند یا آن‌که فقط باری اضافه بر دوش سیستم اداری است.

شهردار سابق منطقه 6 و 19 کثرت نیروی انسانی را مغایر با رویکرد همه جانبه دانست و تصریح کرد: تشکیلات بزرگی همچون شهرداری باید به جای خدمات‌دهی به مردم تمام وقت و انرژی خود را بگذارد تا سازمانش را مدیریت کند و اگر هنر کند؛ بتواند فقط حقوق نیروهای خود را پرداخت کرده و از باقی وظایف خود بازخواهد ماند.

او استخدام‌های بی‌حد و حصر شهردار را مخالف شعار چابک‌سازی در مدیریت مدرن خواند و ادامه داد: افزایش ساختار سازمانی ادارات و معاونت‌ها در شهرداری تهران با شعار‌ها او در مورد کوچک‌سازی مغایرت دارد. برخی از این نیرو نه تنها ماموریت مشخصی ندارند، بلکه ماموریت‌هایشان موازی است. این موازی‌کاری به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و هنری بیش از همه دیده می‌شود.

سلیمی ادامه داد: در این شرایط مجبور می‌شود برای پرداخت حقوق کارمندانش از بانک وام‌های با سود 20 الی 30 درصد بگیرد یعنی پس از این همه مدت شهرداری باید به جای درآمدهای پایدار مجبور باشد برای پرداخت حقوق کارمندانش وام بگیرد؟

وی وضعیت مالی شهرداری را مخاطره آمیز خواند و ادامه داد: تا بحران از این بزرگ‌تر نشده باید وارد عمل شد و کارشناسان و نیروهای متخصصی که در شهرداری نادیده گرفته می‌شوند را دوباره روی کار آورد.

سلیمی تاکید کرد: بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران و بانک‌ها به حد خطرناکی رسیده است.

شهردار سابق مناطق 6 ، 19، 18 و 21 تهران شرایط نامناسب تهران را علت اصلی کاندیداتوری خود در انتخابات شورا دانست و گفت: وضعیت بد موجود باعث شد به این نتیجه برسم که باید دوباره در عرصه مدیریت شهری ظاهر شده و از افرادی که در مقابل اتفاقات شهری حساس هستد نیز درخواست کنم حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز