خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پژوهش خبر داد:

تولید محتوا برای آموزش زبان آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی به دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۵۱۶

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تولید محتوا برای آموزش زبان آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی به دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمدیان؛ رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست کارکنان این سازمان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: در سال 95، 34 عنوان کتاب جدید در شاخه نظری و 99 عنوان  کتاب در شاخه فنی و حرفه ای تولید شد.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های نوین در سازمان پژوهش، گفت: یک روش جدیدی که استفاده شد، مشارکت جویی معلمان در تولید محتوای آموزشی جدید و راه اندازی سامانه نظر سنجی از معلمان بود که امسال این روش را توسعه خواهیم داد.

محمدیان اضافه کرد: اشاعه برنامه درسی همزمان با آموزش مدرسان از دیگر برنامه‌های سازمان در سال 95 بود که در همین راستا 2 هزار نفر ساعت به مدرسان ارشد استان ها آموزش دادیم.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته طرح چند تالیفی در حوزه کتاب های فتی و حرفه ای اجرا شد، بیان کرد: امسال این طرح را گسترش خواهیم داد. در سال 95، 24 میلیون لوح فشرده به همراه کتاب های درسی ارائه شد.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال 95 تولید کتاب های مدارس خاص و مدارس بین الملل و درخشان انجام شد، ادامه داد: امسال برای مدارس سفارتخانه ها قرار است، 2 نوع کتاب تالیف کنیم که تاکنون غفلت کرده بودیم. در سال 96 کتاب زبان فارسی و مطالعات تاریخ را برای مدارس خارج از کشور تولید می کنیم.

دانش آشتیانی با بیان اینکه استانداردسازی مواد رسانه، فضا و تجهیزات آموزشی در سال 95 انجام شد، گفت: ما برنامه تنوع در محتوای زبان های خارجی را شروع کردیم. سال گذشته رهبر انقلاب تذکری داشتند که چرا آموزش و پرورش متمرکز فقط بر زبان انگلیسی است؟؛ در همین راستا برای اموزش زبان آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی تولید محتوای جدیدی خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین سیر مطالعاتی از اسناد لانه جاسوسی و دشمن شناسی که نقش منفی آمریکا را نشان می دهد، تولید خواهیم کرد. همچنین آمادگی دفاعی با رویکرد جدید از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

 محمدیان ضمن اشاره به اینکه حجم کتاب ها سنگین است، گفت: برخی ها می گویند حجم کتاب ها کم است برخی ها می گویند معلمان خوب تدریس نمیکنند و یا از ساعات آموزشی به درستی استفاده نمی شود. یک پروژه ای با مولفات مختلف توسط پژوهشگاه  برای تجدید نظر در برنامه های درسی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست های نقد و بررسی کتب درسی جدید از دیگر برنانه هایی است که در دستور کار قرار دارد، گفت: درباره تولید کتاب های تلفیقی یک کار آزمایشی در 3 سال اول ابتدایی در حال انجام است که مثلا 5 کتاب را در 2 کتاب به صورت کتب تلفیقی در آوریم. یعنی مثلا یک کتاب علاوه بر اینکه محتوای ریاضی دارد، کتاب علوم هم باشد.

محمدیان ضمن اشاره به اینکه جوان‌سازی نیروی انسانی سازمان در سال جدید و  بازنگری تعرفه های دریافتی و پرداختی‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: دارالفنون آبروی نظام آموزشی کشور است. از شکل مخروبه به محل بازدیدهای توریستی تبدیل شده اما باید تکمیل شود. با سازمان برنامه و بودجه هم صحبت هایی در رابطه با تامبن اعتبار برای تکمیل و بازسازی شده است. از آقای دانش آشتیانی می خواهیم که با وزیر ارتباطات صحبت کنند تا سازمانی که دارالفنون را اشغال کرده را خلع ید کنند یا به ما بدهند.

وی افزود: باید مراکز آزمایشی و کارگاهی داشته باشیم. آداب و مهارت زندگی و سایر تولیدات فرهنگی امسال در دستور کار قرار دارد و فرهنگنامه قرآنی و صحیفه سجادیه نیز باید به اتمام برسد. رشد علمی ما بعد از چند دهه تورم یک رقمی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز