خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پاسخ آموزش و پرورش به نارضایتی فرهنگیان از محل‌های اسکان نوروزی/ مدرسه و کلاس محل اقامت نیست اما ناچاریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۷۳

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش به نارضایتی برخی فرهنگیان از محل‌های اسکان نوروزی پاسخ داد.

عباسعلی باقری، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه برای نوروز ۹۶ آمادگی پذیرایی از ۱ میلیون خانوار را در مراکز رفاهی، آموزشی و اردوگاه ها در استان‌ها داریم، اظهار داشت: برای پذیرایی از فرهنگیان عزیز حدود ۳۰ هزار نفر از همکاران ما بسیج شده‌اند تا خدمات خوبی به مسافران ارائه دهند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش افزود: ثبت‌نام اینترنتی ۲۵ درصد از فضای اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۹۶ از روز پنجم اسفندماه از طریق سامانه www.eskan.medu.ir آغاز می‌شود و تا بیست و دوم اسفند ۹۵ این مهلت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در نوروز ۹۶ تمام تلاش خود را برای تجهیز امکانات در دو بخش «الف» و «ب» خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر جامعه هتلداران نسبت به ارائه خدمات آموزش و پرورش به همکاران فرهنگی اعتراض کرده است و می‌گوید؛ چرا اینقدر امکانات فراهم کرده‌اید؟ ما می‌گوییم ۳۰ هزار همکار ما در نوروز به سختی افتاده‌اند و یک مختصر امکاناتی برای این افراد فراهم کرده‌ایم؛ چرا که خیلی از مواقع استانداران و فرمانداران می‌گویند، مردم در راه مانده‌اند و ما ناچار هستیم که این امکانات را در اختیار فرهنگیان و مردم قرار دهیم.

باقری همچنین در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی فرهنگیان از کیفیت برخی مراکز و اینکه از امکانات بهداشتی مناسبی برخوردار نیستند، گفت: ما معتقدیم مدرسه و کلاس درس، جای اسکان و اقامت نیست،‌ بلکه جای سوادآموزی است، اما ناچار هستیم، چرا که برخی از مکان‌ها، امکانات گردشگری ندارند و یا همکاران ممکن است؛ توان مالی برای رفتن به مکان دیگر و یا هتل را نداشته باشند. بنابراین حداقل‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و مطمئن هستیم هر کاری کنیم، باز هم کلاس درس، محل اقامت نمی‌شود و همیشه این مشکل وجود داشته است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه بالای ۵ برابر سال قبل اعتبار برای اسکان فرهنگیان پیش بینی شده است، افزود: اگر در قشم و یا بندر گناه تحقیق کنید، می‌بینید که اگر مراکز ما نباشد مردم دچار بحران می‌شوند؛ چرا که از امکانات مدرسه از جمله آب و ... استفاده می‌کنند و یا در حیاط مدرسه حتی چادر می‌زنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز