خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری می‌تواند با لابی‌گری تحقیق و تفحص در مجلس را مدیریت کند/ طرح بازرسی از شهرداری در کشوی میز رئیس شوراست

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۱۴۸

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در کمیسیون عمران مجلس جای تعجب دارد و آنها باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

رحمت‌اله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رد شدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در کمیسیون عمران مجلس، گفت: از آقای لاریجانی رئیس مجلس که در عمل نشان داده‌اند، فرد با درایتی هستند، انتظار داریم به گونه‌ای که مورد انتظار افکار عمومی و مردم است، موضوع را در صحن علنی مجلس مدیریت کنند.

وی با تاکیدبراینکه قطعا شهرداری می‌تواند با ایجاد لابی این موضوع را مدیریت کند، افزود: متاسفانه مشاهده کردیم؛ تعداد قابل توجهی از اعضای کمیسیون عمران مجلس این طرح را رد کردند و مخالف آن بودند در حالی که دلیلی برای این مخالفت وجود ندارد.

حافظی با بیان اینکه از مردم انتظار داریم که با توجه به انعکاس اخبار و اطلاعات مشکلات شورا با شهرداری طی دو سال گذشته موضوع تحقیق و تفحص را پیگیری کنند، اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در شورای شهر با آن مواجهیم فقدان دیوان محاسبات شهری است و انتظار داریم این دیوان جایگاه خود را پیدا کند تا شورا بتواند با چنین انحرافات و تخلفاتی برخورد کرده و تصمیم بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: تا آن زمان انتظار داریم، مجلس بتواند به حل این موضوع کمک کرده و خواسته افکار عمومی در خصوص تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه افکار عمومی به شدت به این موضوع حساسیت دارد، گفت: رد این طرح در کمیسیون عمران مجلس جای تعجب دارد و آنها باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، زیرا افکار عمومی به راحتی از کنار چنین مسائلی نمی‌گذرد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری مطالبه مردم است، زیرا در ماجرای املاک شهرداری حقوق مردم پایمال شده است، عنوان کرد: 16 نماینده کمیسیون عمران مجلس که مخالف این طرح بودند باید پاسخگوی مجلس باشند و انتظار داریم با تدبیر رئیس مجلس این طرح در صحن مجلس مصوب شود.

حافظی همچنین درباره طرح بازرسی و نظارت بر شهرداری که به تصویب شورای شهر رسیده است،  تصریح کرد: ابتدا با طرح تحقیق و تفحص از شهرداری توسط شورای شهر مخالفت کردند و سپس گفتند محتوای طرح را قبول داریم، اما نام آن باید به بازرسی و نظارت تغییر داده شود، زیرا این نام بار منفی دارد.

حافظی با تاکید بر اینکه چنین دیدگاهی نشان دهنده وجود سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری در  شورا است، ادامه داد: نهایتا این طرح با نام بازرسی و نظارت به تصویب اعضای شورای شهر رسید، اما همچنان در کشوی میز رئیس شورا است و رسانه‌ها و افکار عمومی باید نتیجه این طرح را از رئیس شورا مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه ما هیچ گزارش مکتوبی از شهردار تهران درباره عملکردش و تیمی که اختیارات مربوط به املاک را به آن تفویض کرده بود، نداریم، اظهار کرد: ما این موضوع پیگیری می‌کنیم و امیدواریم افکار عمومی و رسانه‌ها هم در این خصوص مطالبه‌گر باشند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با تاکید بر اینکه تغییر نام تحقیق و تفحص از شهرداری به بازرسی و نظارت تنها جنبه پوپولیستی و ژورنالیستی دارد، گفت: آقایان در این زمینه آنقدر با عجله عمل کردند که فرصت نکردند عنوان تحقیق و تفحص در متن این طرح را به بازرسی و نظارت تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت چند ماه از موضوع املاک شهرداری هیچ اتفاقی در خصوص رسیدگی به این موضوع در داخل شورا اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز