خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت بهداشت تاکنون برای کارگران کاری نکرده‌است/ از چشمداشت به منابع درمانی تامین اجتماعی دست بردارید

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۵۸۱

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: وزارت بهداشت چه امکاناتی خاصی در اختیار کارگران قرار داده که اکنون انتظار دارد از منابع کارگران برای طرح‌هایی که مربوط به خودشان است؛ استفاده کنند و همواره کارگران در این مورد از ما سوال می‌کنند.

محسن سرخو؛ عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به چشمداشت وزارت بهداشت به منابع درمانی تامین اجتماعی به انتقاد از عملکرد این وزارتخانه پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد، وزارت بهداشت بین اقشار کم‌درآمد جامعه و اقشار پردرآمد عدالت را رعایت نمی‌کند.

وی افزود: یکی از ایرادات وارده به طرح تحول سلامت این است که یک فرد ثروتمند که توانایی پرداخت مخارج درمانی‌اش را دارد با پرداخت وجه بسیار اندک در مراکز دولتی درمان و ترخیص می‌شود، این در حالی است که می‌توانستند؛ این طرح را برای افراد متوسط روبه‌ پایین و افرادی که شرایط مالی مناسبی ندارند، اختصاص دهند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پرداختی‌های کارگران بابت بیمه خاطرنشان کرد:‌ کارگران با توجه به درآمد محدودی که دارند؛ ماهیانه مبلغی بابت حق بیمه پرداخت می‌کنند تا بعد از بازنشستگی و موارد اضطراری از این ذخایر استفاده کنند و وزارت بهداشت با اعمال فشار بر تامین اجتماعی می‌گوید؛ این بودجه باید برای کمک به آنها پرداخت شود!

وی در این خصوص ادامه داد: در اینجا باید از وزارت بهداشت سوال دیگری مطرح شود و آن اینکه آنها چه امکاناتی خاصی در اختیار کارگران قرار دادند که اکنون انتظار دارند از منابع کارگران برای طرح‌هایی که مربوط به خودشان است؛ استفاده کنند. همواره کارگران در این مورد از ما سوال می‌کنند.

سرخو با اشاره به مبالغی که وزارت بهداشت در سال‌هایی که منابع تامین اجتماعی را در اختیار داشت از کارگران دریافت کرد،‌ گفت:‌ وزارت بهداشت تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص ارئه نداده است. لازم است و لازم است که گزارشی در این رابطه ارائه دهد تا وضعیت شفاف‌سازی شود، زیرا در این مورد ابهاماتی وجود دارد که باید برای از بین بردنش در انتظار گزارش وزارت بهداشت بمانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز