خبرگزاری کار ایران

پس از ۹ روز کار طاقت‌فرسا؛

عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو به پایان رسید/ ۲۶ کشته و ۲۳۵ مجروح

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۷۶۲

پس از گذشت ۹ روز عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز جمعه (۸ بهمن‌ماه) ساعت ۵ بعد از ظهر عملیات آواربرداری ساختمان فروریخته پلاسکو پس از ۹ روز به پایان رسید.

صبح روز پنجشنبه(۲۹ دی‌ماه) در پی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران، این بنا در حین انجام عملیات نجات و اطفا حریق فرو ریخت و تعدادی از آتش‌نشانان و شهروندان در زیر آوار ماندند.

پس از بررسی‌ها مشخص شد در این حادثه ۲۵ نفر در زیر آوار هستند که  ۱۵ نفر از آنها را  آتش‌نشانان تشکیل می‌دهند، یک آتش‌نشان نیز در این حادثه به علت سوختگی شدید در بیمارستان به شهادت رسید تا جمع شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو به 16 نفر برسد.

در طول عملیات آواربرداری نیروهای امدادی موفق نشدندکه هیچ‌یک از این ۲۵ نفر را از زیر آوار خارج کنند اما پیکر هر ۱۵ آتش‌نشان زیر آوار مانده در نهایت کشف و به پزشکی قانونی تحویل داده‌شد.همچنین پیکر ۴ شهروند عادی نیز در این عملیات از زیر آوار بیرون آورده شد. این حادثه همچنین ۲۳۵ مصدوم داشت که ۲ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

اکنون پس از گذشت ۹ روز از این حادثه تمام آوارهای ساختمان پلاسکو از محل حادثه تخلیه و به نقطه دیگری برای بررسی مجدد به منظور کشف اشیا ارزشمند به جا مانده در نخاله‌ها، انتقال یافته‌است.

گفتنی است، سرپرست دادسرای جنایی استان تهران از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی و رسیدگی به  ابعاد کیفری این حادثه خبر داده و تاکید کرده  موضوع فوت‌شدگان در حادثه پلاسکو در قالب قتل شبه عمد بررسی می‌شود و موضوع قصورهای احتمالی و سرقت‌های احتمالی که گزارش می‌شود، نیز در دستور رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز