خبرگزاری کار ایران

آباد:

شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری نابودی تهرانیان را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۷۲۹

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: شماره‌گذاری 430 هزار موتور سیکلت کاربراتوری نادیده گرفتن حقوق شهروندان تهرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه آباد در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به رونمایی از سند حقوق شهروندی گفت: از موضوعات اصلی این سند بهره‌مندی از هوای پاک است که ارتباط نزدیکی با حجم ترافیک و تعداد خودروهای شهر دارد.

وی ادامه داد: از منبعی موثق خبر داده شده که با وجود قانون منع پلاک‌گذاری موتورسیلکت‌های کاربراتوری مصوب سال 92 در حال حاضر 430 هزار موتور سیکلت کاربراتوری ثبت و سفارش شده‌اند و قرار است طی سال آینده شماره‌گذاری شوند.

آباد با بیان اینکه 80 درصد ضریب آلایندگی هوا مربوط به خودروها است که متهم ردیف اول آن موتورسیلکت‌های کاربراتوری هستند اظهار کرد: این موتورسیکلت‌ها روزانه 100 کیلومتر پیمایش دارند و هر یک از آنها می‌توانند روزانه هزار و 500 گرم آلایندگی از نوع منوکسید کربن و هیدروکربن‌های نسوخته تولید کند.

رئیس کمیته ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: پلاک گذاری این تعداد موتور کاربراتوری به معنای خطر انفجار یک بمب شیمیایی در تهران طی سال آینده است.

وی تصریح کرد: این تعداد موتور سیلکت بنا بود طی 10 سال ثبت سفارش شوند اما به دلیل قانون ممنوعیت شماره گذاری آنها قرار است طی یک سال این کار انجام شود لذا از پلیس راهور تقاضا می‌کنم درباره شماره گذاری آنها مقاومت کند.

آباد تاکید کرد:‌ 80 درصد از این موتورسیکلت‌ها وارد شهر تهران خواهند شد و ما نمی‌توانیم جلوی ورود آنها را بگیریم.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر با تاکید بر اینکه قیمت این موتورسیکلت‌ها هر قدر هم باشد باید نابود شوند، گفت: شماره گذاری‌ آنها به قیمت نابودی جمعیت 10 میلیون نفری شهر تهران و نادیده گرفتن حقوق شهروندان تهرانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز