خبرگزاری کار ایران

واکنش مادر شهید به انعکاس خبر دست فروشی اش:

قصد رسانه‌ای کردن مشکلاتم را نداشتم/ آبرویم را بردند

مادر شهید معزز ضمن گلایه از انتشار خبر دست فروشی اش در رسانه ها گفت: آنها در خصوص رسانه‌ای کردن مشکلات شخصی من چیزی نگفتند و بدون هماهنگی مسائلی را مطرح کردند که باعث مشکلاتی در بین بستگانم شد.

چندی پیش یکی از پایگاه های خبری فیلمی از وضعیت زندگی یک مادر شهید سال های دفاع مقدس منتشر کرد که  نشان می داد این مادر 20 سال است که برای گذران زندگی  و هزینه های درمان مجبور به دستفروشی شده و برای اینکه در روند کارش با مشکل مواجه نشود و شهرداری بساطش را جمع نکند بنیاد شهید نامه ای خطاب به شهرداری می نویسد که بساط مادر شهید را جمع نکنند تا دستفروشی کند!

خبرنگار ایلنا در پی انتشار این فیلم به سراغ این مادر شهید و مسوولان بنیاد رفت تا به بررسی صحت و سقم خبر و چرایی این اتفاق بپردازد.

                                                به دنبال رسانه‌ای کردن مشکلاتم نبوده‌ام

نخستین واکنش مادر شهید معزز در مواجهه با خبرنگار ایلنا گلایه از سایت انتشار دهنده خبر بود. 

وی که در منزل شخصی خود در شهر ری زندگی می کند ضمن ابراز نارضایتی از  انتشار این مطالب گفت: طرح این مسائل باعث هتک حرمتم شده است. 

این مادر شهید تاکید کرد: کسانی که برای تهیه گزارش به من مراجعه کرده اند خود را به عنوان افرادی که تلاش می کنند مشکلات زندگی مرا برطرف کنند، معرفی کردند، آنها در خصوص رسانه ای کردن مشکلات شخصی من چیزی نگفتند و بدون هماهنگی مسائلی را مطرح کردند که باعث مشکلاتی در بین بستگانم شد.

وی با اشاره به اینکه من فرزندم را در راه خدا و دفاع از مملکتم تقدیم کرده ام، افزود: هیچ موقع به دنبال رسانه‌‌ای کردن مشکلاتم نبوده‌ام.

                                مستمری مادر شهید بر اساس آنچه قانون تعیین کرده پرداخت شده است

حسین نصر الله، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری نیز در گفت وگو با ایلنا ضمن تاکید بر این که سیاست بنیاد انعکاس خدمات معیشتی ارائه شده به خانواده های شهدا و ایثارگران نیست و همواره حفظ عزتمندی جامعه ایثارگری مهم ترین خواسته بنیاد بوده و هست، اظهارداشت: تمام حقوق و مطالبات این مادر شهید که مبتنی بر قوانین و قواعد قانونی است همواره پرداخت شده و بنیاد به عنوان متولی این موضوع آمادگی کامل برای انجام وظایفش را دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر ری در خصوص پرداخت مستمری این مادر شهید گفت: مستمری قابل پرداخت به مادر شهید بر اساس آنچه قانون تعیین کرده است همواره انجام شده و در خصوص سایر حقوق و مزایایی که به ایشان به عنوان مادر شهید تعلق می گیرد، قصوری صورت نگرفته است.

وی گفت: این مادر شهید برای تامین نیازهای فرزندان و نوه‌های خود کار می‌کرده و گرنه بنیاد شهید حقوق قانونی ایشان را به اندازه‌ای که پاسخگوی نیازهایش باشد پرداخت کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری با بیان اینکه بنیاد اساسا در جایگاه صدور مجوز دستفروشی نیست، گفت:  بنیاد فقط گواهی احراز هویت این خانم را به عنوان مادر شهید برای تسهیل و مساعدت در انجام امور در شهرداری صادر کرده است و این مجوز می تواند برای هر سازمان و دستگاهی صادر شود.

وی ادامه داد: بنیاد شهید معمولا مسائل مربوط به خانواده ایثارگران را پیگیری کرده و امور اداری را به نهادهای مورد تقاضا معرفی می‌کند بنابراین معرفی مادر شهید به شهرداری هم از این جهت بوده و تقاضای خاصی در آن مطرح نبوده است.

 

                                       تمام هزینه های درمانی را بیمه ایران پرداخت می کند

رضا رجبی دولت آبادی، معاون بهداشت و درمان شهرستان های استان تهران نیز با بیان اینکه تمام هزینه های درمانی این مادر شهید پس از ارائه سند پزشکی پرداخت شده است، به ایلنا گفت: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران پس از ارائه اسناد پزشکی و هزینه های پرداختی خود، تمام هزینه های درمانی را دریافت می کنند که این موضوع از طریق بیمه ایران مبتنی بر تفاهم نامه ای که با معاونت بهداشت و درمان بنیاد دارد انجام می‌شود.

کد خبر : ۴۳۹۵۵۵