خبرگزاری کار ایران

انتقاد سرخو از ضرب و شتم کارگران شرکت واحد

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: برخورد خشونت آمیز با کارگرانی که پیگیر مسائل صنفی خود هستند؛ محکوم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در تذکر پیش از دستور امروز خود گفت: با کمال تاسف باخبر شدیم؛ در روز یکشنبه که ما در شورای شهر حضور داشتیم؛ تعدادی از کارگران و بازنشستگان شرکت واحد که برای مسائل مرتبط با تعاونی مسکن خود مقابل شهرداری تجمع کرده بودند با خشونت مواجه شده و تعدادی از آنان در مقابل خانواده مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این قابل پذیرش نیست کارگرانی که درخواست احقاق حقوق خود در مسائل صنفی و تعاونی مسکن را دارند به جای اینکه طرف مذاکره قرار بگیرند و به نامه‌های شورای اسلامی کارگران شرکت واحد پاسخ داده شود؛ مورد ضرب و شتم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: به عنوان مسئول فراکسیون کارگری از این افراد و خانواده آنها عذرخواهی می‌کنیم زیرا ما درصحن شورا حضور داشتیم، اما ما متوجه این موضوع نشدیم. این وظیفه ما بود که از برخورد خشونت‌آمیز با آنها ممانعت کنیم.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با تاکید بر اینکه شهرداری در خصوص تعاونی مسکن کارهای خوبی انجام داده است و شهردار در این زمینه توضیحاتی ارائه دادند، گفت: در حال حاضر 500 نفر از اعضای تعاونی مسکن شرکت واحد باقی مانده و نتوانستند از تمهیدات این تعاونی استفاده کنند و به مبلغ وام آنها افزوده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما با این افراد جلسه ای می گذاریم اما اینکه با کارگران به خاطر پیگیری مسائل صنفی با ضرب و شتم برخورد کنند همچون آنچه که چندی پیش در تبریز اتفاق افتاد و کارگران معدن شلاق خوردند محکوم است.

وی از شهرداری خواست در این زمینه عکس‌العمل نشان داده و با این افراد برخورد شود.

سرخو با تاکید بر اینکه ما به شورا گزارش دادیم و گفتیم از 60 هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران 27 هزار نفر تحت پوشش تعاونی مسکن قرار دارند، افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی به نسبت جمعیت خود بیشترین پرسنل تحت پوشش را دارد.

در ادامه امانی؛ معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران تاکید کرد: تاکنون پنج هزارنفر از پرسنل شرکت واحد از امکانات تعاونی مسکن استفاده کردند و مابقی هم می خواهند از این امتیاز استفاده کنند که حق هم دارند.

کد خبر : ۴۳۵۱۷۸