خبرگزاری کار ایران

شاکری:

آلودگی هوا مردم تهران را قتل عام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۲۰۹

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بر اساس آمارها 80 درصد از آلودگی هوا مربوط به خودروها از موتور سیکلت تا اتوبوس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اقبال شاکری در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه این روزها تهران به سختی نفس می‌کشد و آلودگی هوا قصه تکراری و حل نشدنی تهران بزرگ است، گفت: این روزها آلودگی هوا خسارت روحی و جسمی سنگینی را به شهر ما وارد می‌کند، این در حالی است که تهران نماد ملی کشور است و هر گونه کوتاهی در امور آن به منزله ضعف مدیریت و ناکارآمدی کشور است.

شاکری با بیان اینکه 13 ارگان مسئول امور آلودگی هوا هستند، اما هیچ کس پاسخگو نیست، اظهار کرد: شرایط آنقدر بد است که مدیرکل گردشگری از توریست‌های کشور به دلیل آلودگی هوا معذرت خواهی می‌کند، اما یکی از مسئولان مربوطه صدایش در نمی‌آید.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس آمار 80 درصد آلودگی هوا مربوط به انواع خودرو از موتورسیکلت تا اتوبوس است، ‌عنوان کرد: ایراد کار مشخص است، چرا هیچ اقدامی نمی‌شود و کلید برجام که قرار بود؛ قفل‌های کشور را باز کند؛ حداقل در این موارد استفاده شود.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا مردم را قتل عام می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد برخی مدیران و مسئولان ما ماسک‌های آلودگی هوا را به جای دهان بر چشمانشان زده‌اند. این همه خسارت به سلامت و روح مردم وارد می‌شود، ولی آنها تکان نمی‌خورند. وزارت بهداشت وزارت راه و شهرسازی ، وزارت رفاه ، سازمان محیط زیست و استانداری و شهرداری باید به داد مردم برسند.

 

 

این عضو شورای شهر با تاکید بر ضرورت قطع فروش روزانه و هفتگی طرح ترافیک برای همیشه و نصب کاتالیست‌ها بر روی اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها تصریح کرد: تعطیل کردن مدارس بی‌برنامه‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد و جز به هم ریختن زندگی مردم اثری بر کاهش آلودگی هوا ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز