خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی:

۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان اعتیاد قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۶۲۸

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از قرار گرفتن ۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان اعتیاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن روشن‌پژوه امروز در نشست خبری هفته بهزیستی گفت: در چند سال گذشته با چالش‌هایی برای جذب اعتبار و همچنین دستورالعمل نحوه پوشش بیمه معتادان روبرو بودیم.

وی ادامه داد: در ابتدا دستورالعمل بیمه فقط برای مراکز دولتی و درمان سرپایی با الگوی متادون تعیین شده بود؛ اما اکنون تغییرات اساسی در این دستورالعمل داده‌ایم.

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل قبل تاکنون حدود ۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه معتادان قرار گرفته است، اما در دستورالعمل جدید تلاش کردیم تا جامعه هدف کم‌بضاعت و کسانی که در مراکز اقامتی بهزیستی بسر می‌برند و از حمایت اجتماعی کمی برخوردار هستند را تحت پوشش قرار دهیم.

روشن‌پژوه با تاکید بر اهمیت پیگیری درمان پس از بهبود گفت: این مساله در دستورالعمل جدید دیده شده است پیش از این هم پیگیری پس از درمان در مراکز TC ما انجام می‌شد، اما پروتکل جدید به صورت پایلوت اجرا شده و در زمینه مداخلات پس از بهبود ابلاغ خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم تحقق کامل بودجه مراکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان گفت: قرار بود؛ سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودجه‌ای به این مراکز بدهد که بهزیستی سهم خود را پرداخت کرده، ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز کمک‌هایی انجام داده و ممکن است که وزارت رفاه بخش مربوط به خود را تامین نکرده باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز