خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی اعلام کرد:

آماده نبودن شرایط برای انجام حج تمتع/ زمان را از دست داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۴۳۴

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از آماده نبودن شرایط برای انجام حج تمتع خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی جنتی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع عظام تقلید با ارائه گزارش آخرین وضعیت حج تمتع اظهارکرد از حدود چهار ماه پیش تلاش برآن است تا بحث حج را با سعودی‌ها حل کنیم، زمانی که خواستیم هیاتی را از ایران اعزام کنیم دریافت ویزای آن‌ها یک تا ۲ ماه طول کشید.

وی افزود: بالاخره افرادی چون رئیس سازمان حج و زیارت با مشکلات زیادی ویزا گرفتند و به عربستان رفتند که با بی‌اعتنایی، تهدید و انگشت نگاری مواجه شدند و با وجود پاسپورت سیاسی وسایل آن‌ها را تفتیش کردند.

جنتی گفت: رئیس سازمان حج و زیارت کشور چهار جلسه با وزیر حج عربستان برگزار کرد، برخوردهای آن‌ها سرد و نامناسب بود و پیشنهادهای ما در زمینه مسائلی چون ویزا، حمل ونقل هوایی و تامین امنیت حجاج با توجه به نبود کنسولگری ایران پذیرفته نشد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: مسئولان عربستانی درمورد ویزا نیز هیچ قولی ندادند و معتقدند که حاجیان ما باید به کشور ثالثی بروند و ویزا بگیرند که این‌ها نشان می‌دهد شرایط برای حج آماده نیست، اکنون نیز زمان را از دست داده‌ایم و ولی ما درحد توان تلاش کردیم تا نشان دهیم که کارشکنی از سوی سعودی هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز