خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

دریاچه نمک "حوض سلطان" خطر بالقوه زیست‌محیطی برای تهران

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۸۹۵

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران دریاچه نمک حوض سلطان را خطر بالقوه زیست‌محیطی برای شهر تهران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جاوید در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران طی ارائه گزارشی در خصوص زیرساخت‌های مدیریت سیلاب شهر تهران تاکید کرد: باید از امروز برای سال 1430 شهر تهران فکر کنیم.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در تهران چالش زیست‌محیطی بالقوه‌ای وجود دارد و آن دریاچه نمک حوض‌سلطان است، اظهار کرد: مساحت این دریاچه 240 کیلومتر و طراز آن 710 است و نسبت به سطح آب‌های تهران 300 متر پایین‌تر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آب‌های جمع‌آوری شده از تهران به این دریاچه نریزد و این دریاچه نمناک نباشد تمام نمک انباشته شده در آن با وزش باد به سمت شهرهای قم، کاشان و تهران خواهد رفت و آینده زیست‌محیطی این شهرها دچار چالش می‌شود.

جاوید با تاکید براینکه بارندگی در شهرتهران حتی از سطح متوسط بارش کشور کمتر است اظهار کرد: شهر تهران در طی سال 40 تا 50 روز باران دارد و عموماً کم بارش است و روزهای پربارش برای این شهر به معنای خطر سیلاب است.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران جنگل‌کاری در حاشیه شهر تهران در یکی دو دهه اخیر را اقدامی مناسب خواند که از وقوع سیلاب در تهران جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به سیل‌های رخ داده در شهر تهران درطول تاریخ حیات این شهر اظهار کرد: برای شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر بخواهیم این شبکه را طی 10 سال راه‌اندازی و تکمیل کنیم به سالانه 200 میلیارد تومان اعتبار و اگر بخواهیم این اقدام را طی 5 سال انجام دهیم به سالانه 400 میلیارد تومان نیاز داریم.

جاوید با اشاره به اینکه شورای شهر سال گذشته حمایت خوبی را برای مقابله با سیلاب شهر تهران انجام داده است خواست این روند در بودجه سال 95 ادامه پیدا کند هرچند که اعتبارات این موضوع در بودجه سال 95 به 100 میلیارد تومان رسیده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز