خبرگزاری کار ایران

توکلی به ایلنا خبر داد:

تشریح جزییات برگزاری کنکور 95/ آغاز ثبت نام از فردا

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۸۷۷

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور جزییات برگزاری کنکور 95 را تشریح کرد.

حسین توکلی؛ مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح جزییات کنکور 95 اظهار داشت: آزمون سراسری سال 95 برای پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

توکلی با اشاره به این مطلب که دفترچه راهنمای ثبت‌نام همراه اطلاعیه این آزمون از امروز یکشنبه 18 بهمن‌ماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد، افزود: ثبت نام ها از فردا و از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می شود و تا چهارشنبه 28 بهمن‌ماه ادامه دارد.

توکلی کشور در ادامه در مورد نحوه پرداخت هزینه ثبت‌نام توضیح داد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی است، ضرورت دارد داوطلبان به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مبلغ 180 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام پرداخت کرده و نسبت به دریافت کارت اطلاعات ثبت‌نام اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در آزمون سراسری سال 95 دارندگان دیپلم نظام قدیم بدون توجه به نوع دیپلم و فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک با توجه به رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود می‌توانند منحصراً متقاضی یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر و زبان‌های خارجی شوند.

وی با بیان این مطلب که در آزمون سراسری سال 95 همانند سال‌های گذشته به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج گانه اجازه داده شده در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر هستند علاقه‌مندی خود را اعلام نمایند. چنین داوطلبانی لازم است 180 هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت‌نام اولیه پرداخت کنند.

توکلی ادامه داد: به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تجربی، انسانی و هنر اجازه داده شده در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هستند علاقه‌مندی خود را اعلام نموده و نسبت به پرداخت 180 هزار ریال دیگر علاوه بر وجه اولیه ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، ضمن اعلام علاقه‌مندی در تقاضانامه اینترنتی باید نسبت به پرداخت 9200 تومان  از طریق سایت سنجش اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور از برگزاری آزمون مذکور در ظهر و عصر پنجشنبه 24 و جمعه 25 تیرماه خبر داد و گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه همه داوطلبان در دهه دوم مرداد 95 روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز