خبرگزاری کار ایران

در واکنش به آتش کشاندن لوازم کارتن‌خواب‌ها در منطقه هرندی؛

مردم حق دارند در برابر کارتن‌خواب‌ها از خود دفاع کنند/نباید بگذاریم ویروس‌ها انتشار یابند

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۴۹۰

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: کارتن‌خواب‌ها می‌خواهند دورهم باشند و در فضاهای محلی بنشینند، لذا به مردم حق می‌دهم از خودشان در برابر آسیبی که به آنها حمله می‌کند دفاع کنند.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره به آتش کشاندن لوازم کارتن‌خواب‌ها در منطقه هرندی تهران گفت: وقتی عرصه بر مردمی که حق زندگی دارند، تنگ می‌شود و از آنها سلب آسایش شده و زندگی‌شان در معرض خطر قرار می‌گیرد؛ طبیعی است که عکس‌العمل نشان دهند.

وی با بیان اینکه ما کارتن‌خواب را یک انسان فرض می‌کنیم و برایش احترام قائل هستیم، ادامه داد: اما قرار نیست؛ آسیب‌های اجتماعی به سایر بخش‌های جامعه گسترش پیدا کند.

طلایی با تاکید بر اینکه ما برای افراد کارتن‌خواب در شهر تهران جا پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: کارتن‌خواب‌ها برای خواب می‌توانند به گرمخانه‌ها بروند، اما این افراد می‌خواهند دورهم باشند و در فضاهای محلی بنشینند، لذا به مردم حق می‌دهم از خودشان در برابر آسیبی که به آنها حمله می‌کند، دفاع کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وجود گرمخانه برای زنان و مردان کارتن‌خواب اظهار کرد: این افراد باید بروند در این اماکن بخوابند، چرا در نقطه‌ای جمع می‌شوند که نتیجه‌اش تنگ شدن عرصه بر مردم است تا بروند و چنین کاری انجام دهند.

فرمانده اسبق پلیس تهران در پاسخ به این سوال که مگر باید مردم قانون را به دست خود اجرا کنند، گفت: ما نمی‌گوییم مردم خودشان قانون را اجرا کنند، بلکه ملاک عمل همه ما باید قانون باشد

وی با تاکید براینکه زندگی مردم  در سایه این افراد در حال نابودی است و کودکان در معرض خطر هستند، تصریح کرد: کدام منطق به ما می‌گوید؛ در حالی که می‌بینید ویروس در حال انتشار است، باز هم بگذارید؛ زندگی‌اش را بکند. طبیعی است که باید به افراد سالم هشدار داد که از خود دفاع کنند یا از محل دور شوند و مسئولان هم باید به مساله ورود پیدا کنند، همه این مسائل با هم است.

کارتن‌خواب‌ها وارد محلات نشوند

طلایی خاطرنشان کرد: به عنوان یک انسان درد کارتن خواب درد من است، همانطور که درد ساکن محل هم درد من است، این موضوعات از هم جدا نیست، لذا تاکید می‌کنم که کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه بروند و به محلات نروند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم به افراد کارتن‌خواب و معتاد کمک کنیم، اظهار کرد: اما اینکه آنها خودشان رعایت نکنند و وارد فضاهای عمومی شوند و مردم به آنها واکنش نشان دهند موضوعی است که در اختیار خود آنها است.

وی خاطرنشان کرد: کارتن‌خواب‌ها با عدم حضور در محله‌ها به ما در مدیریت این موضوع کمک کنند زیرا رویارویی مردم با این افراد پیامدهای خوبی ندارد.

گفتنی است؛ هفته گذشته عده‌ای که ادعا می‌شد، ساکنان منطقه هرندی تهران هستند در فصل سرد سال به کارتن خواب‌های ساکن پارک حقانی منطقه هرندی حمله کرده و اموال و سرپناه آنان را به آتش کشیدند. این در حالی است که سخنگوی ناجا در خصوص حادثه آتش‌زدن چادر‌ها و وسایل معتادان و کارتن‌خواب‌های پارک هرندی گفت: اینکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اجتماعی شود و همه مردم در این زمینه به میدان بیایند خیلی خوب است، اما اقدامی که در پارک هرندی رخ داد، کار نادرستی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز