خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی:

نیروی انتظامی باید آرامش را به جامعه منتقل کند

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه وظیفه پلیس به عنوان نیروی انتظامی وظیفه‌ای سخت و ظریف است گفت: تفاوت نیروهای نظامی و انتظامی قرار است که نیروهای انتظامی علاوه بر وظیفه تامین امنیت باید احساس آرامش را نیز به آحاد جامعه منتقل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق نیروی پلیس با امام خمینی و تجدید بیعت با فرمانده کل قوا گفت: نام‌گذاری یک هفته به نام نیروی انتظامی فرصتی است برای شناساندن و معرفی خدماتی که پلیس به مردم ارائه می‌دهد و از سوی دیگر فرصتی است تا تجارب و نقاط ضعف شناسایی شده و برای برطرف کردن چالش‌ها چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: پلیس باید خواستار آرامش روانی جامعه باشد. از یکسو با متخلفان و مجرمان برخورد کند و آنها بدانند که تخلف و جرم از چشمان تیزبین پلیس پنهان نمی‌ماند و از سوی دیگر مردم باید احساس کنند که آرامش و امنیت آنها حفظ شده و نباید احساس کنند که تحت کنترل غیرضروری قرار گرفته‌اند. نباید فضای جامعه یک فضای امنیتی باشد که مردم در آن احساس ناامنی کنند.

تولیت مرقد امام خمینی افزود: وظیفه پلیس به عنوان نیروی انتظامی وظیفه‌ای ظریف و سخت است. تفاوت نیروهای نظامی و انتظامی در این است که نیروهای انتظامی علاوه بر وظیفه تامین امنیت باید احساس آرامش را نیز به جامعه منتقل کنند.

حجت‌الاسلام خمینی افزود: امنیت مهم‌ترین رکن جامعه است و از قدیم تامین امنیت مهم‌ترین وظیفه حاکمیت بوده و حکومت‌هایی که بیش از دیگران موفق به استقرار نظم و امنیت در جامعه شده بودند توانستند نامی ماندگار برای خود به یادگار بگذارند.

وی تاکید کرد: تمام پیشرفت‌های بشری ازجمله تولید علم در بستر امنیت رخ می دهد و احساس امنیت و آرامش فراتر از خود امنیت است و خوشبختانه امروز ایران در منطقه آشوب‌خیز دنیا در شرایطی ایستاده که سقف امنیتی خوبی بر فراز این مرز و بوم حاکم است و مردم در هر کجای ایران، در هر ساعتی از شبانه‌روز در امنیت به سر می‌برند.

کد خبر : ۳۱۱۵۷۸