خبرگزاری کار ایران

اعضای کانون صنفی معلمان مطرح کردند؛

انتقاد به طرح رتبه‌بندی معلمان و خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش/آموزش طبقاتی باید حذف شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۴۶۴

برخی از اعضای کانون صنفی معلمان به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری ایلنا حضور یافتند و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران به طرح مسایلی درباره وضعیت آموزش‌و‌پرورش و مشکلات آن پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  آقایان ایمان زاده، بهشتی، نیک نژاد، بهلولی، رضاخواه از کنشگران صنفی و اعضای کانون صنفی معلمان در خبرگزاری ایلنا حضور یافتند و برخی مسایل درباره وضعیت آموزش‌و‌پرورش را مطرح کردند.

نیک نژاد در ابتدای سخنان خود انتقاداتی را نسبت به طرح رتبه بندی معلمان مطرح کرد و گفت: با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که اعتبار 1350 میلیارد تومانی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده با میزان افزایش حقوق اعلام شده از سوی وزارتخانه منطبق نیست.

این عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به اینکه آموزش کیفی در جهان شهروند پروری است، نسبت به اینکه بودجه آموزش و پرورش در اولویت های بعد از دهم قرار دارد انتقاد کرد و از رسانه ها خواست که نسبت به این مساله حساسیت داشته باشند.

نیک نژاد با بیان این مطلب که دغدغه ما و معلمان صرفا مسائل معیشتی نیست، گفت: گرچه مخرج مشترک تمام اعتراضات محسوب می شود، اما دغدغه های آموزشی هم برای ما اهمیت دارد.

رضاخواه در این نشست ضمن اشاره به اینکه آموزش طبقاتی باید حذف شود، رایگان شدن آموزش براساس اصل 30 قانون اساسی را ضروری عنوان کرد و از رسانه ها خواست در زمینه بیان مشکلات آموزشی  به کمک بیایند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با بحران فارغ التحصیلی و بیکاری مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل بودجه محدود کشور، بودجه ناکافی هم در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و با همین بودجه باید مشکلات معلمان و دانش آموزان را حل کنند؛  که مشخص است؛ شدنی نیست.

بهشتی عضو دیگر کانون صنفی معلمان با بیان این مطلب که دغدغه اصلی معلمان معیشت آنهاست، اصلاح فیلترها در آموزش و پرورش و ایجاد یک سیستم ارزشی برای فرزندان این مملکت را خواستار شد.

بهلولی یکی دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان یکی از مشکلات ریشه ای آموزش و پرورش را خصوصی سازی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در بحث خصوصی سازی و رتبه بندی، آمریکا سردمدار است اما چیزی که مسلم است این است که آمریکا در آموزش و پرورش موفق نیست؛ در حالی که در آموزش عالی خود موفق است آن هم به این دلیل که نخبه های جهان را جذب می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز