خبرگزاری کار ایران

هزاران معلم در سراسر ایران تجمع سکوت برگزار کردند/ گزارش تصویری

هزاران معلم در سراسر ایران صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۷ فروردین) در سکوت مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند. در تعدادی از استان‌ها معلمان علاوه بر ادارات آموزش و پرورش، همزمان در مقابل ساختمان های فرمانداری و استانداری نیز تجمع کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معلمان معترض امروز در شهرهای تهران، کرج، اراک، ساوه، خمین، دهدشت، شهرکرد، سنندج، قروه، مریوان، خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، نورآباد، دلفان، کرمانشاه، یزد، بجنورد، سبزوار، جاجرم، زنجان، ابهر، قزوین، مشهد، بندرعباس، بندر امام، بوشهر، قزوین، همدان، شاهرود، ایلام، رشت، شهرضا، زاهدان، زرین دشت، داراب، ایوان و... تجمع کردند.

تجمعات صنفی معلمان در بیشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شده است.

در پایتخت علاوه بر تجمع بیش از هزار نفری معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش، گروهی ۳۰۰ نفره از معلمان مقابل مجلس تجمع کردند.

معترضان خواستار افزایش دستمزد‌ها، بهبود وضعیت معیشتی و رفع تبعیض حقوقی بین خود و سایر کارمندان دولت هستند.

در این تجمعات پلاکاردهایی در حمایت از معلمان زندانی و در اعتراض به طرح رتبه بندی به چشم می‌خورد. شماری از فعالان صنفی معلمان معتقدند طرح رتبه بندی تبعیض‌ها در جامعه معلمی را عمیق‌تر می‌کند.

گزارش شده که ماموران نیروی انتظامی در رشت با معلمانی که مقابل اداره آموزش و پرورش استان گیلان تجمع کرده بودند با خشونت برخورد کرده است اما تا لحظه تنظیم این خبر اخبار از برگزاری تجمع معلمان در سایر شهرها در ارامش حکایت دارند.

گفتنی است معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، یکبار دیگر در تاریخ ۱۰ اسفند به دعوت کانون صنفی معلمان ایران در بیشتر شهرهای ایران به صورت همزمان تجمع کرده بودند. گفته میشود این تشکل صنفی در شکل گیری تجمعات امروز معلمان نقشی نداشته است.

کد خبر : ۲۷۰۷۶۵