خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۵۰ درصد آب بهای کشاورزان بخشوده خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۴۷۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در صورت اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی، ۵۰ درصد آب بهای کشاورزان بخشوده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در گفت و گو با اصحاب رسانه با بیان اینکه سالانه ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: در صورت برنامه ریزی مناسب و رعایت الگوهای کشت در سال زراعی ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵ بیش از ۱۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی  تولید خواهد شد.

وی افزود: امسال ۲۷۰هزار تن گندم تحویل سیلوهای لرستان شد که پیش بینی می شود با رعایت صنعت الگوی کشت در سال آینده زراعی ۳۴۶ هزار تن گندم و ۱۳۶ هزار تن جو از مزارع آبی و دیم استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در صورت اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی، ۵۰ درصد آب بهای کشاورزان بخشوده خواهد شد همچنین هر مقدار که تولید محصول کشاورزان نسبت به سال گذشته افزایش یابد، به همان اندازه نیز از بخشودگی آب بها برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به رتبه نخست لرستان در زمینه تولید حبوبات و رتبه دوم استان در زمینه سطح زیر کشت حبوبات کشور اضافه کرد: برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان صنایع تبدیلی و بسته بندی در استان مشکلی وجود ندارد و تاکنون ۱۰ مجوز برای صنایع بسته بندی در استان صادر شده است.

شاهرخی اضافه کرد: با اجرای طرح صنعت الگوی کشت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد دلار معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی عاید کشور می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه تهیه و تامین سم، کود و بذر برای کشاورزان استان وجود ندارد، افزود: لرستان در تولید گندم جزو ۱۰ استان برتر کشور می باشد و امسال بیش از ۲۷۰ هزار تن گندم تحویل سیلوهای استان شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای درست صنعت الگوی کشت، سال اول اجرای آن ۱۷ درصد در مصرف آب کشاورزی استان صرفه جویی می‌شود که این رقم قابل توجه منجر به صرفه جویی و افزایش درآمد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز