خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرای طرح بزرگ آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۴۴۷

در راستای تداوم خدمت رسانی در دولت مردمی شهید آیت الله رئیسی در حرکت بزرگ زیربنایی، طرح آبرسانی به مناطق کهورستان و رویدر در شهرستان خمیر از آب شیرین کن خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور افزود: طرح آبرسانی به بخش های مرکزی، کهورستان و رویدر با هدف تأمین آب بهداشتی و پایدار برای ساکنان این مناطق با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طراحی شده، قرار است یک شهر و ۳۸ روستا را با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر پوشش دهد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان هیچ منبع آب شیرین سطحی و زیرزمینی وجود ندارد، ادامه داد: با اجرای این طرح، نیاز آبی منطقه که معادل ۱۳۵ لیتر در ثانیه است، تأمین خواهد شد و شهرها و روستاهای مذکور از آب شیرین و سالم بهره‌مند خواهند شد.

حمزه پور ادامه داد: در این راستا، ۷۲ کیلومتر خط انتقال و ۳ ایستگاه پمپاژ به همراه ۹ مخزن با حجم ۲ هزار و ۲۵۰ متر مکعب ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ارزش ریالی این پروژه ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و منابع آبی مورد نیاز مناطق یاد شده از آب شیرین‌کن خلیج فارس تأمین می‌شود.

حمزه پور افزود: با تکمیل این پروژه، بیشتر شهرها و روستاهای شهرستان خمیر از این محل تأمین آب خواهند شد.

وی گفت: امید می‌رود این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، فاز اول این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر از کهورستان تا رویدر به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز