خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

ماجرای بحران آب همدان و دستور شهید رئیسی برای رفع فوری مشکل

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۵۱۲

شهید رئیسی، رئیس جمهوری در تراز جمهوری اسلامی بود

استاندار همدان گفت: در آن زمان بحران آب همدان خدمت آقای رئیسی رسیدم و عرض کردم چنین مشکلی هست و نمی‌دانیم چطور آن را حل کنیم و شما لطف و عنایت بفرمایید، ایشان در پاسخ گفتند لطف و عنایت نداریم این وظیفه من و ما است که این کار را انجام دهیم.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در حسینیه امام (ره) که با حضور مردم و مسئولان برگزار شد اظهار داشت: در طول سالهای بعد از انقلاب وقایع تلخ این چنینی را داشته‌ایم که شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای او و همچنین شهید رجایی و باهنر عزیز را در یک روز از دست دادیم ولی چون کشتیبان نوح است هیچ خللی در اداره کشور و انقلاب ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی، رئیس جمهوری در تراز جمهوری اسلامی بود عنوان کرد: زمانی که شهید رجایی را از دست دادیم همه مردم به درگاه الهی تضرع و زاری کردند و بهتر از ایشان را از پروردگار خواستند و خداوند نیز مقام معظم رهبری را برای ریاست جمهوری آن زمان ملت صلاح دیدند، امروز باید این عمل را تکرار کنیم گرچه برای رئیس جمهور بعدی بسیار سخت است که بتواند جای آقای رئیسی را پر کند اما در نظام اسلامی ما به جهت اینکه ما ولی امر را داریم بن بست وجود ندارد.

استاندار همدان با بیان اینکه شهید رئیسی بسیار پرکار، پرتلاش و خستگی ناپذیر و در این زمینه فردی مثال زدنی بود گفت: به قدری این ویژگی بارز بود که سرتیپ موسوی محافظ ایشان روزی در مقام مغظم رهبری از آقا درخواست می کنند که به رئیس جمهور تاکید کنید قدری هم استراحت کنند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سفرهای استانی و برنامه‌های روزانه ایشان حاکی از تلاش شبانه روزی وی داشت چرا که ایشان به مردم عشق می ورزید، وقتی در سال 61 دادستان همدان بودند من دانش آموز بودم و ایشان عشق و علاقه زیادی به شهدا داشتند و در تمام مراسم شهدا شرکت می کردند و هر زمان فرصت می‌کردند به جبهه می‌رفتند و مردم همدان خاطرات خوشی از ایشان دارند.

وی اظهار داشت: هیچ گاه علاقه و دلبستگی ایشان از همدان قطه نشد به طوری که در جلسات جویای احوال مردم شریف همدان می‌شدند و این موضوع را مورد تاکید قرار می‌دادند که بحران آب فوری باید حل شود.

استاندار همدان گفت: در آن زمان بحران آب همدان خدمت آقای رئیسی رسیدم و عرض کردم چنین مشکلی هست و نمی‌دانیم چطور آن را حل کنیم و شما لطف و عنایت بفرمایید، ایشان در پاسخ گفتند لطف و عنایت نداریم این وظیفه من و ما است که این کار را انجام دهیم.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: پروژه انتقال آب 17 ساله همدان با تزریق مالی 1700 میلیارد تومانی که به دستور رئیس جمهور انجام شد یک ساله ‌انجام گرفت و تصفیه‌خانه شیخی‌ جان ساخته شد و اکنون خدمات می‌دهد.

وی افزود: وقتی به ایشان عرض کردم تا برای افتتاحیه پروژه بیایند گفتند کار را انجام دهید و خدمات‌رسانی به مردم را معطل افتتاحیه نکنید هر زمان شد افتتاحیه هم انجام می‌دهیم.

استاندار همدان با اشاره به خاطره ای از آخرین جلسه  نشست مشترک استانداران با رئیس جمهور گفت: این خاطره باید بارها تکرار شود تا عمق این شخصیت ارزشمند برای همگان روشن شود به صورت فصلی جلسات مشترک و جلسات دو نفره با رئیس جمهور داشتیم که در آخرین جلسه در جمع‌بندی آخر رئیس جمهور شهید مطالبی را عنوان کردند گفتند استانداران هر اقدامی را لازم است برای خدمت به مردم انجام دهید و اصلا به رای و انتخابات توجه نکنید و ملاک و معیارتان فقط توجه به مردم و خدمت‌رسانی باشد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شهید در تمام جلسات بر رعایت حال محرومان تاکید داشتند اعلام کرد: باید صمیمانه از مردم عزیز که این چنین خادمان خود را مورد لطف و عنایت قرار می دهند تشکر کنیم، اگر امروز در آذربایجان شرقی، قم، تبریز، تهران و خراسان‌های جنوبی، رضوی و غیره شاهد جمعیت‌های میلیونی هستیم.

وی با بیان اینکه مردم قدرشناس هستند و ما باید سر تواضع در برابر ملت فرود آوریم تاکید کرد:  از صدر اسلام تا به امروز چنین مردمی وجود نداشته است و این‌ها همه نشأت گرفته از مکتب قرآن و اسلام است.

استاندار همدان در مورد شهدای این سانحه اظهار داشت: وزیر امر خارجه ما از کسانی بود که دوشادوش شهید سلیمانی و فرماندهان جهادی در عرصه رویارویی با مستکبران تلاش می کرد و به معنای واقعی سفیری در تراز جمهوری اسلامی بود و دیدیم دوستان و حتی کسانی که به لحاظ فکر و سلیقه با ایشان همراه نبودند چگونه از ایشان یاد کردند.

وی عنوان کرد: امام جمعه تبریز به زهد و تقوا معروف بود و نقش پدری را ر تبریز ایفا می کرد، و شخصیت ممتاز و جوان استاندار تبریز آقای رحمتی نیز ایشان 4 ماه بود که در این جایگاه خدمت می کرد و برای خدمت به مردم تلاش کرد و سرتیم رئیس جمهور وقتی در همدان حضور یافت در کمال ادب و تواضع و بزرگی رفتار می کرد همچنین خلبانان شهید که جز بهترین های ایران بودند را از دست دادیم.

استاندار همدان گفت: عمر سراسر خیر و برکت آقای رئیسی به خدمتگزاری گذشت و شهادت ایشان مایه وحدت و انسجام شد که باید از این فرصت استفاده شود و باید پایگاه اجتماعی تقویت شود و بتوانیم وحدت و انسجام را به پیروی از رهبری حفظ کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز