خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم:

اجرای دقیق ضوابط برگزاری مراسم و نصب اطلاعیه‌های ترحیم در آرامستان بهشت معصومه(س) قم/اعلان‌های خارج از شئون جمع‌آوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۴۸۴

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم از نظارت بر اجرای دقیق ضوابط برگزاری مراسم و نصب اطلاعیه‌های ترحیم در این آرامستان خبر داد و افزود: اعلان‌ها و تصاویر خارج از شئون جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایلنا از قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی، با اشاره به لزوم اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و ضوابط برگزاری مراسم و نصب اعلان‌های ترحیم و یادبود در آرامستان بهشت معصومه(س) گفت: با هرگونه اقدامی خارج از شئونات و عرف اجتماعی برخورد خواهد شد.

وی نصب تصاویر متوفیان با حجاب و یا پوشش خارج از عرف، را از مصادیقی اعلام کرد که در موارد متعدد منجر به تذکر و جمع‌‌آوری آن شده است و ابراز کرد: در برخی مواقع بازماندگان نسبت به نصب و اکران اعلامیه‌های ترحیم و یادبود و یا چاپ تصاویر بر روی سنگ قبور اقدام می‌کنند که در بررسی‌های میدانی بازرسان و نگهبانان این سازمان تذکر و جمع‌آوری آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم حفظ آرامش بازماندگان و جلوگیری از ایجاد تنش در جریان برگزاری مراسم را از رویکردهای این سازمان دانست و تصریح کرد: در ایراد تذکر و جلوگیری از اجرای مراسم خارج از عرف یا نصب اعلان‌های برخلاف شئونات نهایت حساسیت به کار گرفته می‌شود تا مانع از ایجاد حواشی برای خانواده‌های داغدار باشیم.

موسوی نیارکی همچنین حفظ حرمت و شئونات ویژه شهر مقدس قم را یادآور شد و با اعلام ممنوعیت نصب تصویر خانم در بنر و سنگ‌قبر افزود: از بازماندگان و خانواده متوفیان تقاضا داریم قبل از برنامه‌ریزی برای اجرای هرگونه برنامه و اقدامی در جهت مراسم تشییع، خاک‌سپاری و بزرگداشت، اخذ مجوز و هماهنگی لازم با مجموعه مدیریت آرامستان را انجام دهند.

انتهای پیام/
صادق چهرقانی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز