خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین :

نداشتن نقدینگی علت تاخیر در اجرای طرح های عمرانی شهر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۰۵۱

رئیس شورای شهر قزوین گفت: گستردگی و پیچیدگی مسائل شهری و رشد و توسعه روزافزون شهرها در شرایط اقتصادی موجود به دلیل عدم نقدینگی، عدم ساخت و سازها و عدم درآمد شهرداری، موجب تاخیر در اجرای طرح های عمرانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرمانی در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر قزوین با نمایندگان مجلس که در تالار مردم پارلمان محلی شهر قزوین برگزار شد گفت: برگزاری این نشست در آغاز هفته وحدت نشان از وحدت خدمتگزاران جامعه دارد که باید در بخش های مختلف جامعه اثرگذار باشند. در اینجا نیازمند است که  همه مسئولان در بخش های مختلف یاری رسان مدیریت شهری باشند تا بتوانند خدمات خوبی را به مردم در عرصه های مختلف ارائه کنند چرا که مطالبات شهرداری از دولت و دستگاه های اجرایی تاثیر مستقیمی بر اجرای پروژه های عمرانی و ارائه خدمات و تاثیر مستقیم بر زندگی شهری مردم دارد.

وی افزود: مطالبات شهرداری از دولت می تواند به تسریع در اجرای پروژه ها کمک کند، برای مثال به استناد تبصره دو ماده 72 قانون هوای پاک مصوب 1396 وزارت کشور، سازمان شهرداری ها موظف است حداقل 20 درصد از منابع در اختیار خود را به توسعه کمربند سبز اختصاص دهد. با عنایت به نامه هایی که از طرف شهردار با هماهنگی شورای اسلامی شهر زده شده ولی هنوز این مهم در اختیار شهرداری قرار نگرفته است. پرداخت مالیات و ارزش افزوده از سوی واحد های تولیدی و پیمانکاران از دیگر موضوعاتی است که باید پیگیری شود.

فرمانی عنوان کرد: مطابق قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه عوارض وصولی پس از کسر وجوه مقرر در قانون مذکور باید به حساب مشخص نزد خزانه داری کل کشور به نسبت 70 درصد شهرها و 30 درصد روستاها به نسبت شاخص جمعیت واریز شود که این مبلغ از سال 1396 تا پایان شهریور 1400 واریز نشده است و این موضوع  خسارات زیادی در اجرای پروژه های عمرانی در پی داشته است.

رئیس شورای شهر قزوین یادآورشد: پرداخت مطالبات می تواند به تامین منابع اجرای طرح ها کمک کند.

وی بیان کرد: نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار باید صورت بگیرد که امید داریم با ایجاد تعامل بین دستگاهی و همکاری نمایندگان این مهم در اسرع وقت اتفاق بیفتد تا بتوانیم طرح های عمرانی را با سرعت بیشتری اجرا کنیم.

در این نشست اعضای شورای شهر مشکلات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز