خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد :

طرح جدید انتقال آب به یزد، 8 سال زمان نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۲۲

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تاکید بر صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب گفت: طرح جدید انتقال آب از شهرهای دیگر برای تامین آب شرب یزد به هشت سال زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی جوادیان زاده در جلسه برنامه‌ریزی سند توسعه آب محور استان، اظهار داشت: تا کنون بخشی از سند آمایش استان تهیه شده که موضوع آب به طور ویژه در آن دیده شده است و تهیه برنامه جامع آب استان که مورد تاکید وزارت نیرو است، موازی کاری با این طرح محسوب می شود.

وی ادامه داد: تا کنون تهیه و تدوین راهبردهای تامین آب استان، طرح سازگاری با کم آبی،طرح آمایش سرزمین و سند جامع آب  17استان در اولویت برنامه‌های شرکت آب منطقه ای یزد قرار گرفته که همگی به هم مرتبط و وابسته هستند و به نظر می رسد نیازی به تدوین سند جدیدی در حوزه آب نیست.

جوادیان زاده تصریح کرد: استان یزد در تدوین طرح آمایش سرزمین با رویکرد آب، متفاوت از روش دیگر استان ها عمل کرده است که در ابتدا با انتقاداتی همراه بود اما پس از تکمیل آن، روش یزد به عنوان پایلوت کشور در نظر گرفته شد.

وی افزود: استان یزد از نظر آب شرب در بحران قرار دارد و پس از کاهش 40 درصدی سهم آب شرب یزد در سالجاری از تمام منابع موجود آب استان برای مدیریت مصرف آب استفاده کرده ایم اما افزایش 2.5 درصدی سالانه مصرف آب شرب یزد ، تدابیری جدیدی را می طلبد.

جوادیان زاده در ادامه عنوان کرد: کلید خوردن طرح جدید انتقال آب از شهرهای دیگر برای تامین آب شرب یزد به 8 سال زمان نیاز دارد و در طی این 8 سال تنها با صرفه جویی می توان آب را مدیریت کرد که در برنامه سازگاری با کم آبی و با تعریف صرفه جویی 20 درصدی آب در این طرح، می توانیم فرصت 8 ساله ای را به دست بیاوریم.

مدیر موسسه پژوهشی مهندسی راهبرد دانش پویا نیز در این جلسه گفت: تدوین سند توسعه آب محور استان، نیاز به اطلاعات گسترده ای دارد که خوشبختانه با اجرای طرح سازگاری با کم آبی، اطلاعات پایه برای آن مهیا شده است .

داوود رضا عرب ادامه داد: مدیریت تقاضا یکی از زیرمجموعه های سند توسعه آب استان است که طرح سازگاری با کم آبی به صورت کوتاه مدت به آن پرداخته است اما در این طرح بیشتر رویکرد تغییر رفتار با آب مد نظر قرار گرفته است که در سند توسعه آب استان باید به جزییات دیگری مانند حسابداری آب و مسائل اجتماعی آن نیز پرداخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار همکاری شرکت آب منطقه ای یزد و داشتن نگاه ملی به موضوع آب همچنین شناسایی بازارهای منطقه برای تولید محصول پرآبخواه مانند کاشی و سرامیک در تدوین سند توسعه آب شد.

عرب در پایان برگزاری جلسات هم اندیشی به منظور شناخت مسئله و ماموریت شرکت آب منطقه ای یزد را ضروری عنوان کرد و رویکرد تحلیلی  ومشارکتی این شرکت برای تعیین نقاط آسیب پذیر طرح را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز