خبرگزاری کار ایران

فرماندار مهریز خبر داد:

اولویت احداث صنایع ایحاد صنعت پاک و دانش بنیان است/ مهاجرت‌های بی رویه عامل رشد بیکاری در شهرستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۰۹

فرماندار مهریز با بیان اینکه نگاه مهریز در احداث صنایع قطعا صنایع آلاینده و پرآبخواه نیست گفت: اولویت احداث صنایع ایجاد صنعت پاک و دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد رستگاری در نشست خبری پنج تن از فرمانداران استان به تشریح وضعیت شهرستان مهریز پرداخت و اظهار داشت: شهرستان مهریز در مجاورت جاده ترانزیت شمال به جنوب قرار گرفته و با 400 روستا از شهرستان‌هایی است که جمعیت روستایی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، دامپروری و ... پیشرفت خوبی داشته ادامه داد: متاسفانه خشکسالی آسیب‌های جدی به این شهرستان وارد کرده و مشکلات عدیده ای داریم اما همچنان در بحث دامپروری و محصولات کشاورزی روش های نوین را در پیش گرفتیم.

فرماندار مهریز با بیان اینکه بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در این شهرستان است افزود: فعالیت جدی این معدن در دو سال گذشته آغاز شد و با سرمایه‌گذاری یک میلیاردی بخش خصوصی موجب ایجاد اشتغال برای 450 نفر شده است.

وی همچنین از راه اندازی سه واحد جدید صنعتی کاشی و سرامیک در این شهرستان خبر داد و گفت: تنها واحد سیمانی استان نیز در این شهرستان است و واحدهای صنعتی و معدنی متعددی در خود جای داده و اشتغالزایی مناسبی نیز دارد.

رستگاری درباره پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر نیز گفت: 83 پروژه در بخش عمران، گردشگری، صنعت، آموزش و فرهنگی و رزشی پیش بینی شده است که با سرمایه‌گذاری 251 میلیارد تومان و مشارکت بخش خصوصی با 216 میلیارد تومان سرمایه گذاری بهره برداری می شود.

فرماندار مهریز همچنین از احداث راه آهن در این شهرستان خبر داد و گفت: راه آهن یزد اقلید در این شهرستان ریل گذاری شده و ایستگاه آن نیز در دست احداث است و در حوزه گازرسانی نیز بزرگترین پروژه شهرستانی در حال انجام و بهره برداری است.

وی با بیان اینکه بر اساس سند توسعه شهرستان توجه به صنعت گردشگری در اولویت‌های ما است عنوان کرد: توجه خاصی به بوم گردی شده و تاکنون 90 واحد بوم گردی در شهرستان مهریز بهره‌برداری شده و با کمک بخش خصوصی طی یکسال گذشته فعالیت های خوبی در دست اقدام است.

رستگاری با اشاره به دیگر اقدامات در حوزه گردشگری افزود: با مشارکت بخش خصوصی برخی اقدامات از جمله بازسازی قلعه های موجود، ایجاد مجموعه های گردشگری و زیست محیطی نیز انجام شده که زمینه برای توسعه گردشگری فراهم است.

وی با اشاره به وضعیت آب این شهرستان و استقرار صنایع جدید در این منطقه گفت: در دو سال گذشته هیچ مجوز جدیدی صادر نشده و زمینی هم واگذار نشده برای صنایع آبخواه اما واحدهای کاشی و سرامیک و فولادی که بهره برداری می شوند مربوط به سال های گذشته است که مجوز دارند و تخصیص آب هم از قبل داشتند و در حال حاضر بهره  برداری می شوند.

فرماندار مهریز با تاکید بر اینکه در این شهرستان به دنبال صنایع های تک و پاک و دانش بنیان هستیم عنوان کرد: شرکت هواپیمایی و خودرو سازی که صنعت پاک و اشتغالزا هستند در مهریز اقداماتی انجام داده و اگر محقق شود آلایندگی نخواهند داشت و نیازی هم به آب ندارند و نرخ بیکاری را نیز کاهش می دهند.

وی نرخ بیکاری این شهرستان را 9.4 درصد دانست و با اشاره به مهاجر پذیری این شهرستان گفت: نرخ بیکاری هم به دلیل مهاجرت هایی است که انجام شده و بخش عمده این بیکاری به واسطه فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

رستگاری با اشاره به برخی موارد مطروحه در خصوص آب و مسائل حاشیه‌ای که در خصوص قنات حسن‌آباد و دهنو که از مهریز سرچشمه می‌گیرد اظهار داشت: این اطمینان به ساکنان داده شده که در طول مسیر آب برداشت نمی شود و به دلیل پرتی آب شاهد کاهش آن هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز