خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

صنعت گردشگری موجب کاهش مفاسد اجتماعی است/ بیکاری عامل رشد مفاسد اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۸۳۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به نقش صنعت توریسم در ایجاد اشتغال گفت: صنعت گردشگری موجب کاهش مفاسد اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد حسین ریاحی در نشست هم‌‌اندیشی با مدیران میراث فرهنگی استان اظهار داشت: صنعت گردشگری در حال حاضر رشد خوبی دارد و به عنوان بزرگترین صنعت پاک، رشد پر سرعتی به خود گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به ویژگی‌های موثر و مفید این صنت در درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده و رونق در اقتصاد کشور اضافه کرد: بیشتر مفاسد اجتماعی در ایران نتیجه بیکاری است و این صنعت می تواند در کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی منابع و ظرفیت‌های در این صنعت خارج از عهده بشر است و به نوعی رخدادای است افزود: اعتقاد داریم که با استفاده از منابع خدادادی و سابقه تمدن اسلام، تمدن دوره ماقبل اسلام و دوره باستان می‌توان در این زمینه اقدام موثری داشت و این صنعت را توسعه داد.

ریاحی اظهار داشت: خوشبختانه آن قدر یادگارها و بناهای منحصر به فردی از گذشته در استان داریم که می‌توان بر اساس آن و با کمترین هزینه برای اشتغالزایی جوانان اقدام کرد و نتیجه موثر گرفت.

وی بهره مندی از مشاوره‌ های تخصصی و اصولی در راستای سرمایه گذاری و کارآفرینی در صنعت گردشگری موثر خواند و گفت: مراکز مشاوره و طرح هایی که برای سرمایه گذاری دیده شده است می تواند در هدایت سرمایه و بهره برداری از سرمایه گذاری و ایجاد رونق نقش پررنگی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست با اشاره به آمارهای جهانی در خصوص وضعیت ایران به لحاظ جاذبه‌های گوناگون گردشگری گفت: خوشبختانه کشور ایران و استان یزد جزو نقاط بالقوه توانمند در زمینه جذب گردشگر خارجی است.

سیدمصطفی فاطمی با بیان اینکه در دنیا بیشترین درآمد و اشتغال در حوزه گردشگری است ادامه داد: صنعت گردشگری به دلیل این که فراگیر است و گردشگرها به تمام نقاط مقصد سفر می‌کنند، درآمد و فرصت‌های شغلی برابری در کشور به وجود می آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز