خبرگزاری کار ایران

شهردار ساری:

حل معضل اشتغال در کشور و مازندران توسعه گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۱۰

شهردار ساری گفت:ما برای قصه پر غصه بیکاری در ساری برنامه داریم و می‌توانیم این معضل را با توسعه گردشگری حل کنیم.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، مهدی عبوری در جشن تپش که به مناسبت ولادت امیرالمومنین در استادیوم شهید متقی مرکز مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه چرا عملگرایی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: بارها رهبری فرمودند وظیفه اصلی که بر دوش مدیران است باید امیدآفرینی باشد.

وی با اشاره به اینکه عملگرایی با استمرارانجام پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی به دست می‌آید، افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند این امیدآفرینی با جلسات، سخنرانی، همایش‌های بیهوده به سرانجام می‌رسد اما به نظر بنده اینطور نیست ، امیدآفرینی یعنی کار، تلاش و پی گیری  اجرای مستمر پروژه‌ها عمرانی.

 

شهردار ساری اضافه کرد: اگر اتفاقات ۵ ساله مدیریت شهری مرور شود خواهیم دید بودجه شهرداری ساری از سال ۹۱ که ۷۹ میلیارد تومان بود در سال جاری به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

 

این مسؤول با بیان اینکه این ارتقا بودجه شهرداری یعنی همان حماسه اقتصادی که مقام معظم رهبری مورد نظرقرار داده است، گفت: این افزایش ۷۵۰ درصدی بودجه فشارتحمیلی  به مردم نسیت بلکه گرفتن حق و حقوق مردمی از دستگاه‌های اجرایی است که تاکنون آن را پرداخت نکرده بودند.

 

عبوری با اشاره به اینکه قریب به هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های شهری قرار داد بسته شد و شما آثار آن را می‌بینید، افزود:در بحث آب گرفتگی‌ها شما باید ببنید، نمی‌خواهم از کوچه و پس کوچه‌های چمران، اتحاد، لسانی و ۲۲ بهمن صحبت کنم می‌خواهم از خیابان بلوار آزادی که در مقابل همین عمارت شهرداری قرار دارد و آب جمع می شد ، صحبت کنم. بلوار فرح‌آباد با کوچکترین بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شد و مشکلات زیادی پیش می‌آمد.

شهردار ساری با بیان اینکه از خیابان پیروزی، سلمان فارسی یا ۱۸ دی بگویم که از آب گرفتکی در امان نبود، از کجای این شهربگویم که در زمان بارندگی ،از آبگرفتگی در امان بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اجرای قریب به ۴۰ کیلومتر کانال آب‌های سطحی با قرار داد ۱۵۰ میلیارد تومان می‌خواهد معضلات این بخش از شهر را بر طرف کند.

عبوری با بیان اینکه پرسنل شهرداری برای رفع آبگرفتگی شهر ساری در حال جهاد هستند، افزود: در بخش آسفالت طرح بتن‌ریزی در سال ۶۶ و ۶۷ از دستور کار شهرداری خارج شد یعنی بعد از ۲۸ سال شهرداری به این خیابان‌ها سرزده است.

وی به وجود خیابان‌های خاکی در شهر ساری اشاره کرد و ادامه داد: کیلومترها پیاده‌رو سازی در خیابان‌های اصلی و فرعی صورت گرفت هر چند برخی مشکلات وجود دارد که پرسنل فنی برای جلب رضایت شهروندان باید به رفع آن بپردازند.

شهردار ساری معضلات ترافیکی را بخش دیگری از مشکلات مردم ساری در مرکز مازندران دانست و گفت: شهرداری با نظارت عالیه شورای اسلامی شهر ساری برای این موضوع اقدامات چشمگیری انجام داد که با احداث خیابان‌های جدید، روگذر، زیر گذر، میادین و دوربرگردان‌های جدید اقدام به رفع این مشکل در مرکز مازندران شد.

این مسؤول با بیان این مطلب که خاطرتان می باشد ، شهروندان  در خیابان امیر مازندرانی و کمربندی چگونه در ترافیک قرار می‌گرفتند، تصریح کرد: بازگشایی ۳۰ متری خیابان شهیدان شمشیربند، میان‌گذر شمالی بعد از ۴۰ سال، میدان شهدا، میان‌گذر فرهنگ به طالقانی از مواردی است که در کاهش ترافیک تاثیر داشت.

عبوری، به اتفاق موثر فاز اول ۳۰ متری مهیار به اندرخورا اشاره کرد و ادامه داد: مردم به عینه می‌بینند و لمس می‌کنند که تعریض خیابان‌های پرتردد، مذهبی و تاریخی چگونه به درستی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ترافیک پل ذغال‌چال تا پایان پل تجن ساعت‌ها به طول می‌انجامید با افتتاح پل سردار نوری این معضل کاهش یافت، گفت: یادمان است در ترافیک بلوار کشاورز و کمربندی جنوی چگونه در ترافیک می‌ماندیم و با ساخت پل شهیدان رضایی  طی زمان ۱۲۰ روز، این معضل حل شد.

شهردار ساری با بیان اینکه با احداث جهادی زیرگذر در میدان فرح آباد، آبگرفتگی و معضل ترافیکی حل شد، افزود: بالا رفتن سطح مطالبات ساروی ها از شهرداری سبب شد تا طرح‌های عمرانی به صورت جهادی اجرا شود.

این مسؤول ادامه داد: تا کی باید در مرکز شهر ساری راهبند وجود داشته باشد با احداث زیرگذر اتحاد و پل گردن این راهبند جمع می‌شود و مردم طعم آسایش را می‌چشند.

عبوری با اشاره به اینکه در ایام ماههای مبارک رجب و شعبان زیر گذرهایی با نام شهید کمالی در منطقه زغال چال و هولا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: همین احداث دوربرگردان‌ها به زعم برخی‌ها کاربزرگی نیست اما شما مردم شهر که دقیقه‌ها پشت ترافیک می‌ماندید باید شهادت دهید.

وی با بیان اینکه مردم ساری در خیابان‌ها منتسب به پیوندی، توکل و میرزا زمانی در پشت ترافیک قرار داشتند با ایجاد دوربرگردان داراب واصلاح هندسی میدان شهید فلاح این ترافیک کاهش یافت، خاطرنشان کرد: برای من رضایت مردم مهم است .

شهردار ساری با اعلام اینکه در دو ماه آینده در بلوار کشاورز و امام رضا (ع) دوربرگردان استاندارد برای روان سازی معضل ترافیک ایجاد می‌شود.

این مسؤول به سبزه میدانی که متعلق به قبل از انقلاب بود اشاره کرد و افزود: پارک مرحوم دامادی به دوران دفاع مقدس بر می‌گردد واما  در این مدت ۵ ساله عملکرد تیم مدیریت شهری ، ۱۵ پارک احداث شد .

عبوری به احداث پارک مادر در شمال شهر و پارک اتحاد در جنوب شهر ساری اشاره کرد و گفت: بوستان ولایت در قلب شهر قرار است که در ایام شادی ماه شعبان آب و جارو شود و میزبان شما مردم غیور باشد.

وی با بیان اینکه در اجرای فعالیت‌های عمرانی پارک چشم‌نواز ملل در حاشیه روخانه تجن در کنار همه پارک‌های بزرگ با عزم مردم ساخته شد، تصریح کرد: باید نوید پارک ویژه بانوان در کشور را به بانوان شهرم بدهم که همکاران ما در شهرداری در حال تجهیز این پارک هستند که خدمات کامل اجتماعی و تفریحی به بانوان ارائه می‌دهد.

 

شهردار ساری با اعلام اینکه می خواهم از جراحی در قلب شهر با شما شهروندان سخن بگویم، بیان کرد: روزهای اول ورود به شهرداری حتما یادتان هست تعریض محوطه امام زاده یحیی و بعد از آن عقب‌نشینی میدان علامه ابن شهر آشوب ساروی که اکنون در حال تبدیل شدن به نگین و نمادی در ساری است.

 

این مسؤول با بیان اینکه احداث میدان کارگر درتقاطع شهبند و امیر مازندرانی در ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر توسط کارگران این شهر افتتاح می‌شود، اظهار کرد: همه اینها بخشی از فعالیت‌های جریان بزرگ عملگرایی است که مبتنی بر اقدام و عمل فرموده مقام معظم رهبری است.

 

عبوری با تاکید براینکه مردم ساری با مشکل و معضل بیکاری مواجه هستند، افزود: دغدغه مقام معظم رهبری بیکاری جوانان است و این تا در "عملگرایی تا پیشرفت "یعنی تولید و اشتغال مورد نظر ایشان.

 

وی با اشاره به اینکه مازندران بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار کشور را دارد، تصریح کرد: ما برای قصه پر غصه بیکاری در ساری برنامه داریم و می‌توانیم این معضل را با توسعه گردشگری حل کنیم.

شهردار ساری از نهاوندیان و وزیر ارشاد درخواست کرد تا سلام گرم مردم مرکز مازندران را به رئیس جمهور برسانند وبیان داشت: حل معضل اشتغال در کشور و مازندران توسعه گردشگری است که لازم است این استان به عنوان قطب گردشگری اعلام شود.

این مسؤول به احداث فاز دوم پارک ملل به مساحت یک هزار هکتار در سال جاری و احداث پارک جنگلی سکوتپه به وسعت یک هزار و ۲۰۰ هکتار اشاره کرد .

وی آنگاه با طرح این پرسش که بسیاری می گویند تپش یعنی چه گفت: تپش یعنی تلاش برای ساماندهی زباله های شهر و طرح بزرگ تفکیک زباله از مبدا چرا که جز از این طریق نمی توان معضل بزرگ زباله را برطرف ساخت هرچند که تلاش می کنیم بزودی پروژه احداث نیروگاه زباله سوزبه بهره برداری برسد اما از مردم عزیز دعوت می کنم به این پویش بزرگ بپیوندید

 

شهردار ساری با بیان اینکه مردم در ۲۹ اردیبهشت ماه به پای صندوق‌های رای می‌روند و به ۱۰ نفر رای می‌دهند، خاطرنشان کرد: رای برای یک نفر به عنوان رئیس جمهور و ۹ نفر برای اعضای شورای اسلامی شهر ساری است. اجازه ندهیم کسی از نام عبوری ،جریان عملگرایی و مهر و صفای مردم سوء استفاده کند.

 

این مسؤول ادامه داد: هرچه رای و نظر مردم باشد برای من و امثال من محترم است البته اجازه ندهید به افرادی که تنها به قصد انتقام‌گیری و به دست آوردن عمارت شهرداری  ونه منافع و مصالح مردم به انتخابات پیش‌رو چشم دوخته اند، فضا داده شود.

 

عبوری با تاکید بر اینکه باید به افرادی که طرح و برنامه برای پیشرفت شهر ساری دارند رای داده شود، اظهار کرد: تفکیک پسماند شهر و کاهش تولید زباله یعنی برگشتن پول مردم برای توسعه، عمرانی و آبادانی این شهر است.

 

وی افزود: میلیاردها تومان پول مردم به اشتباه به خاطر مسیر طولانی مرکز دفن زباله در چهاردانگه و عدم تفکیک آن هزینه می‌شود.

 

شهردار ساری با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز امسال قرار است به بهره‌ برداری برسد، گفت: قریب به ۱۲ سال مردم چهاردانگه مشکل دفن زباله را تحمل می‌کنند مسؤولیت این کار به عهده وزارت کشور و جهاد کشاورزی است .

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: کسی به جز شما اهالی شهر نمی‌تواند آینده شهر را رقم بزند، سرنوشت ما در دستان خودمان است، بیاییم سالم بی‌اندیشیم، درست عمل کنیم و فارغ از قوم و قبیله ای اندیشیدن  به فکر پیشرفت شهر باشیم.

 

عبوری با بیان اینکه در روزهای آینده کانکس‌هایی برای تحویل پسماند در سطح شهر قرار می گیرد، گفت: مردم در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز