خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

کارگروهی ویژه کمک به اشتغال جوانان لرستانی هر ماه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۵۳۵

درصدد تشکیل کارگروهی ویژه در راستای کمک به اشتغال جوانان لرستانی هستیم، این در حالی است که هر ماه یک بار اتاق فکر و فرهنگ در زمینه رفع مشکل بیکاری لرستان و کمک به توسعه این استان برگزار می‌شود.

استاندار گفت: درصدد تشکیل کارگروهی ویژه در راستای کمک به اشتغال جوانان لرستانی هستیم، این در حالی است که هر ماه یک بار اتاق فکر و فرهنگ در زمینه رفع مشکل بیکاری لرستان و کمک به توسعه این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان گفت: با اعتبارات محدود دولتی به جایی نمی رسیم و باید با حضور بخش خصوصی قوی، استان را نجات دهیم.

استاندار لرستان افزود: اگر بخش خصوصی جایگاه خود پیدا کند، درمان بیکاری در استان در آینده نزدیک امکان پذیر است و درد بیکاری در استان با مرحم و حمایت بخش خصوصی و پشتیبانی دولت امکان پذیر است.

وی به پیشنهاد یکی از خبرنگاران در ارتباط با کار گروه ویژه رفع معضل بیکاری نظر مثبت داریم و بزودی این کارگروه انجام می‌شود.

با اشاره به اینکه اولویت اصلی ما، بحثبیکاری است، گفت: اعتقاد راسخ داریم که بیکاری لرستان تنها با حضور بخش خصوصی رفع می‌شود، اما درصدد تشکیل کارگروهی ویژه در راستای کمک به اشتغال جوانان لرستانی هستیم، این در حالی است که هر ماه یکبار اتاق فکر و فرهنگ در زمینه رفع مشکل بیکاری لرستان و کمک به توسعه این استان برگزار می‌شود، چراکه تا نخبگان و صاحبان فکر به ما کمک نکنند، خودباوری و اشتغال در استان ایجاد نمی‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به ۱۰ سد لرستان، عنوان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، افتتاح دو سد تا پایان سال ۹۳ بوده که در حال حاضر این پروژه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و پیمانکاران در تلاشند تا این مصوبه نیز اجرایی شود، این در حالی است که یک سد در الیگودرز تا پایان سال جاری آبگیری می‌شود و آبگیری سد کمندان در سال ۹۴ اتفاق می‌افتد.

این مسئول با اشاره به ورزش لرستان، اضافه کرد: اگر قرار باشد ورزش لرستان توسعه پیدا کند، باید برای آن اسپانسر تعریف کنیم که در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند به ما کمک زیادی کند تا این مشکل نیز حل شود.

بازوند در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتصابات مدیران در دولت جدید، توضیح داد: در انتصاب مدیران تنها ما دخیل نیستیم، بلکه کمیته انتصابات نیز نظر می‌دهد، این در حالی است که خیلی از مدیران دعوت ما را برای حضور در لرستان قبول نمی‌کنند و امکان اینکه همه انتصابات ایده‌آل نباشد، وجود دارد.

وی اضافه کرد: ستاد مبارزه با مفاسد اداری در دولت یازدهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است و این ستاد دومین جلسه خود را در استانداری استان برگزار کرده و به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنیم و جلسات با حضور رئیس دادگستری استان لرستان، دادستان و… برگزار می‌شود.

استاندار لرستان در پایان تشریح کرد: گردشگری بر اقتصاد لرستان نقشی نداشته و خود را روی سفره مردم نشان نداده است، بنابراین برای سال ۹۴ برنامه گردشگری ویژه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم و یک برنامه یک ساله و ۵ ساله‌ای نیز در این خصوص تدوین کرده‌ایم تا گردشگری بتواند به اقتصاد لرستان کمک ویژ‌ه‌ای داشته باشد.

وجود رسانه‌ها را در توسعه استان موثر دانست و اظهار داشت: اگر مطبوعات و خبرگزاری‌های استان هم‌صدا با توسعه لرستان حرکت کنند، این توسعه از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: صدای هماهنگی در مسیر توسعه لرستان از جانب اصحاب رسانه استان به عنوان نماینده افکار عمومی بخوبی شنیده می شود.

استاندار لرستان به خلاصه ای از چگونگی روند تحویل دولت به آقای دکتر روحانی اشاره کرد و بیان داشت: رئیس جمهور دولت را در شرایطی تحویل گرفت که کشور هم از لحاظ داخلی و هم از نظر خارجی دارای مشکلات عدیده ای بود بطوریکه در بخش داخلی از لحاظ اقتصادی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار بود.

بازوند با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور در سال ۹۳ حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان بود، تصریح کرد: میزان بدهی دولت قبلی به بخش خصوصی تقریبا معادل پنج برابر بودجه عمرانی یک سال کشور است.

وی افزود: بخش خصوصی ۷۰ هزار میلیارد تومان و مردم ۸۵ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار بودند و وجود رشد اقتصادی منفی ۵.۸ درصد، رشد سرمایه گذاری منفی ۴۴ درصد و تورم ۴۱ درصدی نتیجه شرایط اقتصادی دولت قبلی بود.

استاندار لرستان به درگیری های سیاسی و اجتماعی موجود بین سران سه قوه در دولت دهم اشاره کرد و عنوان کرد: در دولت قبل همواره بین دولت و مجلس درگیری و نزاع هایی وجود داشت که مردم را خسته کرده بود و در این شرایط مردم کشور با انتخاب عقلانیت و اعتدال باعثبوجود آمدن فضای امید و نشاط در کشور شدند.

بازوند یادآور شد: اگرچه امروز در سایه دلواپسی، شاهد شدیدترین تخریب ها علیه دولت هستیم اما دولت تدبیر و امید از نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه استقبال می کند.

وی اظهار داشت: با پیگیری های دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی اجماع جهانی که علیه ایران برپا شده بود شکسته و پایه تحریم ها سست شد.

استاندار لرستان به فسادهای اداری بوجود آمده ناشی از اقدامات نامناسب دولت قبلی اشاره کرد و گفت: تحت لوای دورزدن تحریم ها و خصوصی سازی های نابجا فسادهای اداری زیادی در کشور شکل گرفت که فسادهای سه هزار میلیاردی، هفت هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی اخیر نیز نتیجه همین اقدامات نامناسب بود که این فسادهای مالی باعثبوجود آمدن فضای بی اعتمادی عامه مردم به دولت شده بود.

بازوند حضور بخش خصوصی در لرستان طی دولت نهم و دهم را بسیار کمرنگ دانست و عنوان کرد: استان هایی که پایه توسعه آنها توسط بخش خصوصی بنیانگذاری شده از این شوک اقتصادی تا حدودی در امان بودند و استان هایی که برای توسعه به دولت اتکا کرده بودند و عموما استانهای محروم کشور هستند ضربه سنگینی به اقتصادشان وارد شد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از گازرسانی به ۲۵۳ روستای لرستان تا پایان سال جاری خبر داد و بیان داشت: در لرستان هزار و ۲۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تا سال ۹۳ تنها ۳۶۰ روستای آن گازکشی شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز