خبرگزاری کار ایران

خطیب جمعه ساری

بندرویژه امیرآباد باید فرصتی برای اشتغال و رفع بیکاری شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۷۱۷

امام جمعه موقت مرکز مازندران به تبدیل شدن بندر امیر آباد به منطقه ویژه آزاد اشاره کرد و گفت: مازندران حقش بیشتر از اینهاست و اینطور نباشد که این امر فرصت اقتصادی برای افراد خاصی شود بلکه بایستی تدابیری اتخاذ شود تا از این فرصت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال استفاده شود.

به گزارش ایلنا ،حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری که در محل مصلای مرکز استان برگزار شد ، اظهار داشت: حق الناس یکی از عالی ترین مفاهیم حقوقی در اسلام است که در قرآن درباره آن تاکید فراوان شده است.

وی افزود: به دلیل اهمیت حق الناس برخی از بزرگان در بیاناتشان برتری بودن حق الناس بر حق الله را اشاره می کنند و گفته می شود چنانچه بین این دو حق قرار گرفته اید حق الناس بر حق الله برتری دارد.
خطیب جمعه ساری با بیان اینکه حق الناس  مصادیق مختلفی دارد که  میتوان به دو دسته معنوی و مادی آن اشاره کرد ، گفت:  حق الناس مادی و معنوی مردم می بایست به خوبی ادا شود همانطور که درقرآن کریم ، روایات و متون اسلامی ، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: بر مبنای اعتقادات اسلام حق الناس از حق الله مهم تر است پاسخ دادن به حق الناس در روز قیامت دقیق تر از پاسخ دادن به حق الله است چرا که خداوند حق خود را آسان تر می بخشد ولی حق مردم را باید صاحبان آن (مردم) ببخشند.
حجت الاسلام قاسمی ، گفت:  حق الناس از زیبایی های حادثه کربلا است که می بایست درسی برای همه ما باشد.
وی با بیان اینکه دلبستگی به دنیا قلب انسان را از آخرت دور می کند، افزود: دلبستگی به دنیا و جمع کردن مال دوری از خدا محسوب می شود.
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به نامگذاری 14 آبان به نام روز مازندران آن را فرصت مغتنمی برای معرفی مازندران به خارج از استان دانست و گفت: مسئولین استانی می توانند در این روز آداب و رسوم  مازندران را به خوبی به دیگر استان ها بشناسانند.
وی افزود: شان و منزلت مازندران فراتر از یک روز نامگذاری است بنابراین انتظار می رود در این روز که فرصت مغتنمی برای مازنی ها است استفاده بهینه شود.
امام جمعه موقت مرکز مازندران به تبدیل شدن بندر امیر آباد به منطقه ویژه آزاد اشاره کرد و گفت: مازندران حقش بیشتر از اینهاست  و اینطور نباشد که این امر فرصت اقتصادی برای افراد خاصی شود بلکه بایستی تدابیری اتخاذ شود تا از این فرصت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال استفاده شود.
وی ادامه داد: صرف اینکه چند تا ماشین  خارجی مدل بالا آمده و در شعاع 60 کیلومتری بروند و بیایند و یا اینکه به مدت یک ماه این ماشین در سراسر کشوربرود کفایت نمی کند تقاضای مردم این است از این فرصت ها برای رفع و معضلات بیکاری استفاده شود.
حجت الاسلام قاسمی به  13 آبان روز مبارزه بااستکبار جهانی اشاره کرد و گفت: ما هیچ اعتمادی به استکبار جهانی (آمریکا) نداریم همانطور که مقام معظم رهبری بیان داشتند ،برخی ها به این دل خوش کرده اند که ارتباط با آمریکا مشکل ما را حل کرده است  همانطور که دیدید هموطنان ما  پای میز مذاکره با 6 کشور دنیا رفتند این در حالی است که دشمن ادا و اصول زیادی از خودش دراورده است نمی شود به آنها اعتماد کرد.
وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  70 جلد کتاب درباره تسخیر لانه جاسوسی نوشته شد من ناراحتم که چرا در دانشگاه ها و مدارس راجع به تسخیر لانه جاسوسی تدریس نمی شود، عنوان کرد: ما از مسئولان فرهنگی  و آموزش و پرورش خواستار تحقق فرامین رهبری هستیم.
خطیب جمعه ساری ،  با بیان اینکه ما باید از عاشورا درس بگیریم ،عنوان کرد: عاشورا توقف نیست ، نهضت است عاشورا یعنی لبیک به شهادت ، لبیک به  انقلاب و انقلاب اسلامی ، لبیک به  مدافع حرم زینب شدن است .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز