خبرگزاری کار ایران

طالبی در جمع خبرنگاران یزدی :

در بدترین شرایط پس از انقلاب، سکان‌دار استانداری شدم / بدون ملاحظه سیاسی عرصه را برای دغدغه‌مندان استان باز می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۶۷

استاندار یزد با اشاره به اینکه جدی‌ترین چالش استان آب است گفت: با تلاش های صورت گرفته، سهمیه آب انتقالی که کاهش یافته بود به میزان قبلی خود بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست با خبرنگاران استان یزد با گرامیداشت سالروز انقلاب گفت: همه دوستان رسانه‌ای را از خود می‌دانم و انتظار دارم آن ها نیز استاندار را از خود بدانند . قطعا از انتقادات استقبال می‌کنم و برنامه‌هایی که برای استان دارم بخش عمده آن با اتکای به رسانه ها است و امید که شاهد اقدامات رسانه‌ای نیز باشم.‌

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چالش چدی یزد آب است و برنامه های این حوزه همچنان دنبال می شود افزود: در بخش شرب باید مدیریت مصرف را داشته باشیم و در بخش کشاورزی نیز تغییر کشت را دنبال می کنیم اما برای صنایع ایجاد صنعت پرآبخواه ممنوع شده و صنایع ملزم به کاهش مصرف و صرفه جویی آب هستند.

طالبی با تاکید بر اینکه منبع آبی جدید نیز به صنعت داده نمی شود تصریح کرد: در موضوع آب انتقالی نیز با پیگیری هایی که شده از سال گذشته سهمیه آب انتقالی یزد به 54 میلیون متر مکعب کاهش یافت اما اکنون به 63 میلیون متر مکعب رسیده و تابستان مشکلات کمتری را خواهیم داشت اما همچنان باید برنامه ها دنبال شده و بخشی از آب شرب از چاه های داخلی تامین شود.

وی با تاکید بر قانونمداری به عنوان یک شاخصه از طرح حکمرانی خوب اضافه کرد: تاکید ویژه بر شفافیت دارم و اگر رسانه ها در کنار استاندار باشند می توانیم فضایی فراهم کنیم که مسائل خیلی شفاف و بدون پیچیدگی هایی که ممکن است فساد داشته باشد دنبال کنیم اما شفافیت به معنای توهین و افترا و بازی با آبروی دیگران نیست و باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در بدترین شرایط پس از انقلاب استان سکان‌دار استان یزد شدم عنوان کرد: اتکای من به مردم و سرمایه های اجتماعی و رسانه ها است و در صدد این هستم تا سرمایه های اجتماعی را در خدمت استان به کار بگیرم و بدون ملاحظه سیاسی و عقیدتی و فکری عرصه را برای هرکس که دغدغه استان دارم باز کنم.

طالبی در خصوص محیط زیست استان و ابلاغ سیاست های  آن در آینده نزدیک برای استان در این زمینه افزود: در حوزه اشتغال استان نیز اولویت‌های اصلی استان است و به‌رغم نقدی که به رویکردهای گذشته در پرداخت تسهیلات و سایر حمایت ها دارم، بخش عمده‌ای از بیکاران فارغ التحصیلان هستند لذا رویکرد ما حمایت از مشاغلی است که برای نیروهای بومی و تحصیل کرده ایجاد اشتغال کند.

استاندار یزد با تاکید برلزوم شفافیت عنوان کرد: اگر مدیری تخلف کند بنا بر حمایت از آن مدیر نیست اما باید جرئت مدیران را افزایش داد تا در حیطه کاری خود شفافیت داشته باشد و اگر مدیری فعالیت درست داشته باشد قطعا حمایت می شود و از سوی دیگر مدیری که ابهامات داشته باشد قطعا مورد حمایت نخواهد بود.

طالبی در خصوص برگزاری جشن سده و حواشی آن که در سال های گذشته رخ داد اظهار داشت: برخی مناسبت ها حاشیه هایی را به همراه داشت و در خصوص جشن سده نیز عناصر فرصت‌طلب نگاه  می‌کنند  تا بهره برداری لازم را از این اتفاقات ببرند لذا در جهت صیانت این جشن تصمیماتی در سطح ملی گرفته شد که ما نیز در استان تابع تصمیمات هستیم و با توجه به تقارن آن با ایام فاطمیه اطمینان می دهم که به شکلی برگزار شود تا نگاه های خاصی به آن نباشد و حاشیه نداشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز