خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

حجم بیکاری یزد با ظرفیت‌های استان همخوانی ندارد/کمبود آب جدی‌ترین چالش یزد است

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۴۷

استاندار یزد با اشاره به نرخ بیکاری یزد و بالا بودن آن در مقایسه با نرخ بیکاری کشوری گفت: حجم بیکاری یزد با ظرفیت های استان همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست شورای اداری یزد که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین دستاوردها و معرفی اقدامات انجام شده و اطلاع رسانی درست به مردم است.

وی با بیان اینکه در این ایام باید اتحاد و همدلی را تقویت کرد و با وحدت برای آرمان‌ها و اهداف انقلاب در تامین منافع مردم گام برداشت، ادامه داد: یزد نقش موثری در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته و به برکت انقلاب از استان های سرآمد در کشور است.

استاندار یزد به تشریح ویژگی ها و ظرفیت های این استان پرداخت و با بیان اینکه یزد از نیروی انسانی مطلوبی به عنوان یک سرمایه برخوردار است اضافه کرد: یزد علی رغم مشکلاتی که در حوزه آب دارد در زمینه اقتصاد از استان های برتر است و تولیدات خوبی را با محدودیت هایی که دارد عرضه می کند.

وی با اشاره به کسب رتبه های برتر در زمینه های علمی و صدرنشینی در کنکور اظهار داشت: در بخش علمی نیز از برترین استانها به لحاظ تعداد دانشجویان، تعدد مراکز دانشگاهی، پارک های علم و فناوری هستیم و از نظر پزشکی نیز از قطب های کشور محسوب می شویم.

طالبی از جمله چالش های استان یزد را علاوه بر بحران آب و خشکسالی، افت سفره های آب زیرزمینی برشمرد و عنوان کرد: کاهش شدید کمی و کیفی منابع آبی استان در بخش های مختلف مشکلاتی ایجاد کرده که با مدیریت مصرف آب و برخی طرح ها به دنبال بهبود وضعیت هستیم.

وی از دیگر مشکلات این استان را مهاجرپذیری برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه مهاجرت ها آثار و تبعاتی به دنبال داشته که در ابعاد گوناگون تاثیرگذار بوده اما با تعاملی که با دستگاه های مربوطه وجود دارد وضعیت به لحاظ امنیتی کنترل شده اما به حمایت های بیشتری از سوی هیات دولت نیاز داریم.

استاندار یزد پدیده قاچاق کالا را از دیگر مشکلات استان برشمرد و تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی استان و کویری بودن آن موجب شده تا در این زمینه نیز با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان مواجه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال تمرکز بر صنایع دانش بنیان است، بیان داشت: پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی برای جلوگیری از پیشرفت آسیب های اجتماعی را مدنظر قرار داده ایم اما همه این موارد نیازمند حمایت جدی دولت از استان یزد است که امیدواریم وزیر دفاع پیام آور خوبی برای پیگیری مطالبات استان یزد باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز