خبرگزاری کار ایران

شهبازی خبر داد:

تشکیل کارگروه ویژه‌ نیز برای پیگیری مصوبات حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه در البرز

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۶۷۴

استاندار البرز گفت: ظرف روزهای آینده تفاهم‌نامه‌ای در استای همکاری و حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری با شهرداری‌های کرج و فردیس منعقد می‌شود.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با اشاره به اینکه از ابتدای حضور در البرز به‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی درصدد حضور در جلسات مختلف انجمن‌های هنری، فرهنگی و... بوده‌ام، افزود: با توجه به این امر، خواستار برنامه نشست‌های مختلف این حوزه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شدم.

شهبازی با اشاره به اهداف برپایی این نشست، گفت: قصد داریم با چنین نشستی از راهنمایی‌ها، ارشاد و توصیه‌های فعالان عرصه فرهنگ، ارشاد، هنر و رسانه بهره ببریم.

استاندار البرز اضافه کرد: بیشتر مشکلات و کمبودهایی که نمایندگان فرهنگ و هنر، مطرح کردند در حوزه امکانات سخت‌افزاری است از این رو همت نماینده‌عالی دولت در استان بر این است که از تمام توان دولت در البرز در راستای ارتقا بسترهای فرهنگ، هنر و رسانه استفاده شود.

وی گفت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز ابتدا در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و سپس خود را در بخش‌های سیاسی و امنیتی مسئول بداند.

شهبازی افزود: اکنون نیز مدیرکل اجتماعی استان موظف به پیگیری و رسیدگی به مشکلات و موانع هنرمند است.

وی عنوان کرد: تمامی استاندارانی که به گفته سخنرانان، وعده داده ولی در عمل اقدامی نکرده‌اند، هدفشان خدمت در این عرصه بوده اما محدودیت‌های فراوانی سر راه قرار داشته که آنها را از نیل به هدف اصلی باز داشته است.

استاندار البرز گفت: در حوزه‌های فرهنگ، اجتماعی و هنری، چندین دستگاه متولی هستند و از سوی دیگر نیز بازوی فرهنگی استاندار، مدیرکل ارشاد است که باید گردش کار این حوزه را اعلام کند.

وی افزود: طی چند ماه اخیر با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مانعی سر راه هنرمندان و اصحاب رسانه ندیدم چراکه رویکرد حاکم برای حمایت از این قشر فرهیخته است.

شهبازی با اشاره به بودجه البرز در سال 98 اضافه کرد: برای اولین بار در تاریخ استان البرز در بودجه 98 متوسط اعتبارات البرز  10 درصد افزایش یافته در صورتی که متوسط کشوری 8 درصد است.

وی گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید گردش کار دقیقی از روند اقدامات فرهنگ، هنر و رسانه ارائه دهد چراکه با توجه به افزایش اختیارات استانداران در بودجه، می‌توان با توجیه مناسب، بودجه لازم را اختصاص و افزایش داد.

استاندار البرز افزود: باید از خدمات شهرداری‌ها نیز به‌عنوان نهادهایی که تعریف آنها  فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است، بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

وی گفت: ظرف روزهای آینده تفاهم‌نامه‌ای در استای همکاری و حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری با شهرداری‌های کرج و فردیس منعقد می‌شود.

شهبازی افزود: کارگروه ویژه‌ای نیز با هدف پیگیری مصوبات حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد: علاقه‌مند به حضور در نشست‌های انجمن‌های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و تا جای ممکن این اقدام را عملی خواهم کرد ولی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار که ظرف چند روز آینده منصوب می‌شود، این ماموریت را به جد انجام خواهد داد.

استاندار البرز گفت: امید است این نشست‌ها استمرار پیدا کند و همچنین به‌طور پیگیری مصوبات این نشست و وعده‌هایی که داده می‌شود خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به سابقه قوی تعزیه در استان درصدد هستیم که البرز را به‌عنوان مرکز تعزیه کشور معرفی کنیم.

شهبازی با اشاره به رویکرد دولت و نظام در راستای نشاط مردم، خاطرنشان کرد: در چارچوب های تعیین شده و بر مبنای قانون باید از ظرفیت هنرمند برای ایجاد بسترهای شادی مردم استفاده کنیم.

وی به ظرفیت ارزشمند کانون مساجد استان اشاره کرد و گفت: مسجد، کانون و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است از این رو باید از این بستر مناسب در راستای تحقق برنامه های فرهنگی و هنری بهره برداری کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه اهالی فرهنگ را دوست داشته و برای آنها احترام ویژه‌ای قائل هستیم، افزود: با اهتمام ویژه‌ای برای حضور در محافل آنها برنامه‌ریزی خواهم داشت.

وی با قدردانی از همراهی و تعامل اصحاب رسانه برای تنویر افکار عمومی و انتشار دستاوردهای نظام گفت: پیام رسانه‌ها همواره همدلی، صلح، اتحاد و دوستی است که رسانه‌های البرز با همین رویکرد کنار ما هستند.

شهبازی افزود: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و به شدت به مسئولیت رسانه‌ها و گردش آزاد اطلاعات عقیده راسخ دارم.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با درک صحیحی از جایگاه رسانه‌ها، مدیران خود را موظف به همکاری، تعامل و حفظ حرمت اصحاب رسانه کرده و در مقابل از فعالان این عرصه انتظار می‌رود که در فضایی آرام و متعادل، موضوعات خود را مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز