دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:
«هوش مصنوعی» باید در برنامه درسی لحاظ شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هوش مصنوعی نه فقط به عنوان فناوری و ابزار بلکه باید به عنوان بخشی از یک برنامه درسی نیز مطرح باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش صبح دوشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه در نشست خبرى هوش مصنوعى و توسعه علوم و فناورى هاى نوین در آموزش و پرورش، اظهار داشت: موضوع هوش مصنوعی در وزارت آموزش و پرورش از باب امنیت در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از یک فناوری نوین موجب مى شود هم معلمین، هم دانشآموزان و هم خانوادهها از آن بهرهمند شوند تا آموزش جذابتر، مؤثرتر، گویاتر و بهروزتری را دریافت کنند. یعنی اثر بهکارگیری فناوریهای جدید بر یادگیری، موضوعی است که نباید بهسادگی از کنار آن عبور کرد.
او ادامه داد: اما هوش مصنوعی نه فقط به عنوان بخشی از فناوری و ابزار بلکه به عنوان بخشی از یک برنامه درسی نیز باید مطرح باشد. یعنی ما اگر قصد داریم که شکاف فناوری بین ایران و جهان اتفاق نیفتد، باید در باشگاه کشورهای صاحب آن قرار بگیریم. این کار نیازمند این است که برای جوانانمان، نوجوانانمان و افرادی که در این زمینه هوش و استعدادی دارند، زمینهای فراهم کنیم که با این عرصه آشنا شوند و علاقه خود را بیازمایند، استعدادهای آنها آشکار شود و پرورش یابد، تا بتوانند ایفای نقش کنند.
وى تاکید کرد: جوانان ایرانی در عرصههای متعدد، هوش و استعداد خود را همیشه آشکار کردهاند و در عرصه علوم مربوط به کامپیوتر نیز همواره این پیشتازی در میان جوانان ایران وجود داشته است. ما باید بهصورت نظاممند برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوان کشور برنامهای داشته باشیم.
او خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که فضای حاکم بر این کار، فضای انفرادی یک دستگاه نیست؛ بلکه فضایی است که باید دستگاهها دست به دست هم دهند و به کمک هم بیایند. این موضوع توسط وزیر محترم آموزش و پرورش به شورای عالی آموزش و پرورش سپرده شد تا در این زمینه اقدامی کنیم. در این راستا شورا، یک کارگروه تشکیل داد.خروجى کارگروه «سند هوش مصنوعی» بود.