خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) ‌همدان:

اجرای 90 طرح محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان/ اعزام 120 تیم پزشکی به مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۴۷۲

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) ‌همدان گفت: تهدید دشمن امروز در حوزه های مختلف قابل مشاهده است که مهم ترین آن ایجاد جنگ روانی است.

به گزارش ایلنا، شهرام صادقی گفت: مدیران امروز باید بدانند که ما در وسط میدان جنگ هستیم ولی برخلاف عملیات روانی دشمن که درصدد القای جدایی مردم از انقلاب است، واقعیت این گونه نیست و مردم هر روز بیشتر به این انقلاب پایبندتر می شوند.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران گفت: امروز دشمن پر هیمنه وارد شده است و ما نباید فریب عملیات روانی دشمنان را بخوریم.

صادقی افزود: همگی ما در این جبهه نرم و جنگ نرم وظیفه خودمان را باید بخوبی انجام دهیم تا این کشتی متلاطم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی در ادامه اظهارداشت: سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با سازماندهی نیروهای انسانی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی ، اشتغالزایی و فرهنگی با هدف محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم استان همدان فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: امسال نزدیک به 90 طرح در بخش محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

صادقی اعتبارات مالی استانداری و فرمانداری‌ها، کمک‌های مردمی و خیرین و اعتبارات داخلی بسیج و سپاه و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم سپاه را مهمترین منابع تامین کننده اعتبارات مالی سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی مانند ساخت و تکمیل سالن‌های ورزشی، ساخت مساجد و مدارس، برنامه های متنوع برای ایجاد مشاغل خانگی، واحدهای تولیدی کوچک و زود بازده، ارتقا سطح سلامت عمومی و درمان، صیانت از بنیان خانواده، بازسازی محلات آلوده به مواد مخدر و اعتیاد و طرح‌های محرومیت زدایی توسط سازمان بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین سازمان بسیج سازندگی استان همدان با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هدف تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، پزشکی، درمانی و محرومیت زدایی در دهستان های محروم استان همدان و روستاهای محروم زیر مجموعه این دهستان‌ها زمینه‌های اشتغازایی مانند زیر ساخت های کشاورزی و دامپروری و مواردی از این دست را رصد و به جریان بازار یابی برای محصولات روستاییان کمک می‌کند.

صادقی در ادامه با اشاره به طرح اردوهای جهادی گفت: اعتبارات طرح اردوهای جهادی در راستای محرومیت‌زدایی هر ساله توسط سازمان بسیج، قرارگاه کوثر زیرمجموعه قرارگاه خاتم، خیرین و دستگاه‌های اداری تأمین می‌شود .

صادقی کمک به دستگاه‌های مختلف اجرایی و دولتی را از دیگر کارکردهای بسیج سازندگی استان همدان دانست و افزود: بسیج سازندگی به دستگاه های اجرایی مانند منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای اجرای طرح هایی مانند بیابان زدایی و کاشت نهال کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت‌های موجود را ببینیم، یادآور شد: در بسیج سازندگی با توجه به ظرفیت‌ها؛ مردمی کردن اقتصاد،‌ توجه به امنیت غذایی،‌ هماهنگی با سازمان‌ها و ادارات، توجه به بازاریابی و چرخه کامل تولید و توجه به شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال افراد تحصیلکرده دیده شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد: در بحث آموزش مهارت‌های تولیدی 4 هزارو388 نفر خانم و2هزارو 148 نفر آقا شرکت کردند.

وی تصریح کرد: شهرستان اسدآباد در 2 بحث واحدهای تولیدی کوچک کشاورزی و صنایع تبدیلی بیشتر نیازمند بوده که در راستای اقتصاد مقاومتی با استفاده از تسهیلات 10 کارگاه میوه خشک‌کنی به بهره‌برداری رسید.

صادقی گفت: امسال حدود 30 گروه جهادی فعال دانشجویی نیز به روستاهای مختلف اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی طرح اردوهای جهادی پروژه‌های آب و اشتغالزایی در اولویت هستند .

وی بیان کرد: در سال جاری 120تیم پزشکی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی  به مناطق محروم اعزام شدند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز