خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در بازدید از ایلنا مطرح کرد؛

فولاد مبارکه از کارکنان خود به عنوان سرمایه‌های انسانی یاد می‌کند/ فولاد مبارکه جزو سخت‌گیرترین صنایع در حوزه ایمنی است

کد خبر : ۱۲۳۰۳۸۸

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت هفته کارگر و روز روابط عمومی، از خبرگزاری کار ایران (ایلنا) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگاری ایلنا، محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ضمن ابزار خرسندی از حضور در خبرگزاری ایلنا، به کارکنان این خبرگزاری خدا قوت گفت و عنوان کرد: خوشحالیم این خبرگزاری در انعکاس اخبار و دست آوردهای صنعت کشور در کنار بنگاه‌های اقتصادی است.

وی شرکت فولاد مبارکه را مولد انقلاب دانست و گفت: شرکت فولاد مبارکه نقش بسیار مهمی در پیشرفت کشور و توسعه صنعت داشته است. این شرکت نه تنها نیاز کشور را به تولید محصولات فولادی تامین کرده است، بلکه الگو خوبی برای بنگاه داری اقتصادی در سطح کشور است.

وی با اشاره به تولید 30 میلیون تن فولاد در کشور، گفت: حدود یک سوم تولید فولاد کشور بر عهده شرکت فولاد مبارکه است، حدود 22 هزار نفر به طور مستقیم و  در مجموع 350 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ادامه داد: چند طرح توسعه‌ای در دهه مبارک فجر با سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد تومان آغاز شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مرحله اول این سرمایه‌گذاری‌ها، 12 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

براتی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها در قالب گروه پیشرانان پیشرفت ایران کلید خورده است که هم‌اکنون برخی از پروژه‌ها به مرحله اجرا رسیده و برخی از آن‌ها در مراحل مطالعه و ... است که به‌زودی شاهد تحولی در این زمینه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه گروه فولاد مبارکه با رویکرد آینده نگر و تولید بهینه آغاز به کار کرده است، عنوان کرد: فولاد مبارکه همواره در حال پایش وضعیت و آینده نگری خود است و جزو صنایع موفق در کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تولید فولاد یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی در کشور است،‌ گفت: فولاد مبارکه علاوه بر تولید محصولات فولادی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز نقش ویژه‌ای برای خود قائل بوده است؛ به طوری که در حوزه بهداشت و درمان،‌ فرهنگی، ورزشی و... فعالیت می کند.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اشاره به کمبود اکسیژن در زمان شیوع بیماری کرونا، گفت: فولاد مبارکه با احساس مسئولیت اجتماعی پیش از 28 هزار تن اکسیژن به صورت رایگان در اختیار بیمارستان ها قرار داد و بیش از 150 میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها را نیز تامین کرد.

وی در خصوص میزان رضایتمندی کارکنان شرکت فولاد مبارکه گفت: رضایتمندی کارکنان شرکت فولاد مبارکه به نسبت شرایط اقتصادی جامعه،‌ خوب است. در واقع میانگین رضاتمندی کارکنان و پیمانکاران در فولاد مبارکه بالا است و فولاد مبارکه پیمانکاران را نیز حمایت می کند.

وی تاکید کرد: فولاد مبارکه از کارکنان خود به عنوان سرمایه‌های انسانی یاد می کند و خود را موظف می داند که از این سرمایه‌های انسانی حمایت کند و نگاه ویژه تری به آنها داشته باشد.

براتی با بیان اینکه کار سخت، حمیات ویژه را می طلبد، اظهار کرد: کارگری که پای کوره داغ مشغول به کار است؛ کوچکترین اشتباه خطرساز خواهد بود،‌بنابراین باید با کمترین دغدغه اقتصادی و معیشتی مشغول به کار باشد.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه از رکورد 1000 روز بدون حادثه در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: فولاد مبارکه جزو سخت‌گیرترین صنایع در حوزه ایمنی است و هر اقدامی در فولاد مبارکه باید پیوست ایمنی داشته باشد و فعالیتی که ایمن نباشد و ممکن باشد سلامت کارکنان را به خطر بیاندازد متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه صنعت فولاد یک صنعت سخت و خشن است؛ اما وضعیت شرکت فولاد مبارکه در ایمنی بسیار مطلوب است.

وی از کسب رکوردهای مختلف در گروه فولاد مبارکه خبر داد و گفت: در فروردین ماه سال جاری 30 رکورد در گروه فولاد مبارکه کسب شده است؛ این امر تنها زمانی رخ خواهد داد که کارگران از کار در این شرکت راضی باشند.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرکت فولاد مبارکه گفت:  فولاد مبارکه تنها شرکت در ایران است که ایزو مرتبط به کرونا را دریافت کرده است. روزانه 22 هزار نیرو از شهرهای مختلف به این شرکت رفت و آمد دارند. این امر اهمیت رعایت پروتکل بهداشتی را دوچندان می کند. شرکت فولاد مبارکه در حوزه کرونا و صیانت از کارکنان توجه ویژه‌ای داشته است.

براتی ادامه داد: کارکنان شرکت فولاد مبارکه اگر کوچکترین علایم کرونا را داشته باشند، می توانند اعلام کرده و به طور رایگان تست کرونا بدهند و در صورت ابتلا با دریافت حقوق ومزایا به مرخصی بروند.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه از خودکفایی و بومی سازی شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت: در گذشته شرکت های فولادی تمامی نیازهای خود را از واردات تامین می کردند. خوشبختانه فولاد مبارکه در حال حاضر 95 درصد نیاز خود را بومی سازی کرده است. از سال 81 تا به الان بیش از 400 هزار تجهیز و قطعه استراتژیک در فولاد بومی سازی شده و همواره این شرکت از شرکت های دانش بنیان حمایت کرده است.

وی درخصوص سرمایه‌گذاری‌ها در قالب گروه پیشرانان پیشرفت ایران گفت: چندین شرکتی صنعتی وظیفه خود دانستند در شرایطی که دولت دچار مشکلات اقتصادی است، در کنار دولت برخی از پروژه‌ها را اجرا کنند؛ این امر علاوه بر حل مشکلات شرکت‌ها باعث می‌شود بخشی از مشکلات کل کشور نیز حل شود؛ اگر مجموعه فولاد مبارکه بخواد نقش خود را به خوبی ایفا کند نیازمند همکاری خوب با رسانه‌ها است تا به کمک آنها ارزش‌هایی که به دنبال آن است تبین کند و همچنن رسانه ها با پوشش این کار بزرگ باعث امیدآفرینی در جامعه شوند.

فولاد مبارکه در حوزه ورزشی و رفاهی امکانات خوبی فراهم کرده

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه در حوزه ورزشی و رفاهی امکانات خوبی برای کارکنان خود فراهم کرده است.

براتی از امکانات رفاهی برای کارکنان شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت: کارکنان و خانواده آنها می توانند از چند رشته ورزشی به طور رایگان استفاده کنند.

وی درخصوص فعالیت های ورزشی شرکت فولاد مبارکه گفت:  از74 تیم ورزشی در غالب باشگاه سپاهان حمایت می شود.

وی با اشاره به تکمیل ورزشگاه نقش جهان گفت: این باشگاه سالیان سال رها شده بود و مجموعه های دولتی توانایی تکمیل آن را نداشتند. فولاد مبارکه با هزینه خود این باشگاه را تکمیل کرد و با مدیریت باشگاه بیش از 72 رشته ورزشی را توسعه داد و این امر باعث استعداد یابی در حوزه ورزشی شد.

وی ادامه داد:  ورزش تنها فوتبال نیست. در حال حاضر استعدادهایی در سایر رشته ها وجود دارد که باید به آنها نیز توجه ویژه شود. فولاد مبارکه مانند سایر بخش‌ها، در بخش ورزش نیز با برنامه‌زیری اصولی و ساختاری بر خورد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز