خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تبریز:

بخش باسمنج ۲۱ هزار هکتار از وسعت تبریز را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۷۴۲

رئیس شورای شهر تبریز با انتقاد از مصوبه مربوط به بخشداری شدن شهر باسمنج از توابع تبریز، گفت: این مصوبه به معنی کاهش یافتن افزون بر ۲۱ هزار هکتار از وسعت تبریز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حجت الاسلام رسول برگی  در جلسه علنی شورای شهر تبریز، افزود: طی روزهای گذشته موضوع حریم شهر تبریز در فضای مجازی، تعداد زیادی از شهروندان را نگران کرد که این نگرانی ها، بجا و جای بحث و بررسی دارد.

به گفته وی، کلانشهر تبریز تنها از قسمت جنوب شرق می توانست توسعه یابد که در اثر کج سلیقگی برخی ها، از آن سو نیز با بخشدار شدن باسمنج، محدود می شود.  

برگی با بیان اینکه تصویب بخشداری باسمنج باعث افزایش حاشیه‌نشینی خواهد شد، اظهار کرد: ما با افتتاح بخشداری باسمنج مشکلی نداریم و معتقدیم باسمنج یکی از شهرهای مذهبی، ولایت مدار و غنی آذربایجان شرقی از نظر کشاورزی، فرهنگی و اقتصادی است اما بخش شدن آن کاهش وسعت تبریز را در پی دارد.

وی ادامه داد: ما در محدوده شهر تبریز، به حاشیه نیز توجه داریم و در واقع افرادی که به بهانه نگرانی از رشد حاشیه نشینی باسمنج را به بخش تبدیل کردند، موجبات افزایش و رشد حاشیه نشینی را فراهم ساختند.

برگی با بیان اینکه بخش شدن باسمنج هم به ضرر تبریز و هم به ضرر خود آن شهر است، گفت: ما از این موضوع متاسف و متاثر هستیم و برای پیگیری دقیق تر، قضیه را از نمایندگان مجلس و قوه قضاییه پیگیر هستیم و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده ایم.

شهر باسمنج در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب‌ شرق تبریز قرار دارد که پیش‌تر الحاق آن به تبریز مطرح شده بود و در همین راستا جادهٔ مواصلاتی این شهر و مرکز استان تعریض شد و شهرک جدید خاوران در کنار این جاده توسط شهرداری تبریز ایجاد و راه اندازی شد و شهرداری منطقه ۹ تبریز در این شهرک مستقر است.

با ارتقای باسمنج به مرکزیت بخش، الحاق آن به تبریز منتفی می شود.

فرماندار تبریز نیز روز گذشته در مراسم معارفه اولین بخشدار بخش تازه تأسیس باسمنج گفت: مردم باسمنج و مسئولان شهرستان از سال ۷۸ پیگیر بخش شدن این منطقه بودند که خواسته‌ آن‌ها محقق شد.

بهروز مهدوی افزود: از وظایف حاکمیت و دولت، توجه به تقسیمات کشوری بر اساس استعداد منطقه‌ای و بومی است.

وی ضمن تبریک ارتقای جایگاه منطقه باسمنج به بخش باسمنج گفت: پس از اقدامات کارشناسی و با نظر مثبت استاندار و اداره کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری و همچنین پیگیری‌های نمایندگان مجلس و مردم منطقه، اقدامات لازم توسط فرمانداری تبریز در این باره انجام گرفت و موضوع در هیأت وزیران به تصویب رسید.

وی افزود: بخش باسمنج ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد و این ارتقا با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های منطقه از جمله ارتقای دستگاه‌های اداری موجود و برقراری خدمات مستقل اداری جدید، ضمن ایجاد امنیت پایدار در این بخش، موجبات تسریع در رشد و توسعه روزافزون در این منطقه را فراهم خواهد کرد.

مهدوی با اشاره به برخی انتقادها از بخش شدن باسمنج و عدم الحاق آن به تبریز، افزود: کسانی که خود را دلسوز تبریز می‌نامند و مخالف بخش شدن باسمنج هستند، به جای مخالفت با این مصوبه، فکری به حال حاشیه نشینی و بافت فرسوده تبریز بکنند و در برابر اقدامات قانونی و کارشناسی شده مانع تراشی نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز