خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس:

مردم و شهرداری سهم خود را برای حل مشکل فاضلاب پرداخت کرده‌اند/ از مجموعه آب و فاضلاب و وزارت نیرو شکایت داریم

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۵۴۲

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: مردم و شهرداری سهم خود را برای حل معضل فاضلاب پرداخت کرده‌اند، حالا باید دولت جواب بدهد که برای حل این مشکل چه کاری کرده و نمی توان برای حل هر مشکلی دست در جیب مردم کرد.

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانبخش در نطق پیش از دستور  یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس بیان کرد: پس از اعتراض بنده به این معضل و مشکل و قرار گرفتن جلوی لوله فاضلاب ، شرکت آب و فاضلاب با شتاب غیر کارشناسی و بر اثر فشارهای آب و فاضلاب کشور و مقامات محلی نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت ژرف کار جم در مهر ماه سال ۹۴  قراردادی حول سه محور؛ توسعه شبکه جمع آوری در قالب سرمایه مازاد، ارتقاء بازسازی، نوسازی و بهره برداری از تاسیسات ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب و احداث بهره برداری ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب، اقدام کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر بندرعباس ادامه داد: مبلغ سرمایه گذاری در سال ۹۴، ۲۵۰ میلیارد تومان با دوره ساخت احداث ۲ ساله بوده که سه سال از دوره قطعیت و حدود ۵ سال از دوره مبادله قرارداد گذشته و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

جهانبخش بیان کرد: طی بررسی های صورت گرفته، متوجه شدیم که اکثر قراردادهای شرکت ژرف کار جم در سطح کشور خلع ید شده، یا خاتمه پیمان یک طرفه داشته و یا اینکه بلاتکلیف و بی سرانجام مانده است و در  سایت سازمان برنامه و بودجه، صلاحیت این شرکت رد شده است و این شرکت حق هیچگونه فعالیتی تا سال ۱۴۰۱ را ندارد.

وی اضافه کرد: اصرار مدیریت عالی استان، سکوت و انفعال آب و فاضلاب و عدم توجه و بررسی وزارت نیرو جای سئوال اساسی دارد که از دستگاه های نظارتی و مدعی العموم انتظار می رود به این موضوع ورود کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: در قرارداد منعقد شده با این شرکت، زیاده خواهی شرکت و عدم توجه به منافع مردم مشخص است و انتظار می رود شرکت آب و فاضلاب هر چه سریعتر شرایطی را فراهم کند تا این شرکت خلع ید شود و فراخوان جدیدی برگزار کند تا این مشکل بعد از سالها برطرف شود.

جهانبخش بیان کرد: انتظار مردم بندرعباس این است که مساله فاضلاب شهری حل شود و دستگاه های مسئول پاسخگو باشند که در این سالها برای حل مشکل فاضلاب چه کرده اند؟ و از مدیریت عالی استان می خواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کند و شورا و شهرداری را مقابل افکار عمومی قرار ندهد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: شورا و شهرداری را تحت فشار گذاشته اند که تن به قراردادهای غیر کارشناسی بدهند که این به نفع مردم نیست، مردم و شهرداری سهم خود را برای حل معضل فاضلاب پرداخت کرده اند، حالا باید دولت جواب بدهد که برای حل این مشکل چه کاری کرده و نمی توان برای حل هر مشکلی دست در جیب مردم کرد.

جهانبخش در پایان تصریح کرد: بخاطر تاخیر در اجرای طرح فاضلاب شهری از مجموعه آب و فاضلاب و وزارت نیرو شکایت داریم و این موضوع را از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری خواهیم کرد و با هرگونه زیاده خواهی که فشار به مردم ختم شود مخالفیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز