خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

رسیدگی به امور کارگران در اولویت شورای‌اسلامی شهر تبریز است / کاندیدای مجلس نیستم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۹۱

احتمال می‌دهم تا پایان نیمه نخست سال ۹۴، شش کیلومتر از متروی تبریز راه‌اندازی شود. / پیگیر تخلیه عمارت شهرداری تبریز توسط اعضای شورای شهر هستیم تا در نهایت با همکاری کمیسیون عمران و شهرداری به گزینه‌ای واحد برای انتقال ساختمان شورا برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: امور کارگران در اولویت کاری شورا قرار دارد و برای ایجاد رفاه و آسایش کاری این قشر از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا شهرام دبیری در گفتگو با خبرنگاران، افزود: وجود اختلاف نظر در شورا طبیعی است و اگر مانع اجرای کارها نشود هیچ ایرادی ندارد. مهم این است که این اختلافات در همه امورات نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دلیل کمبود تعداد جلسات شورا نسبت به شهری دیگر را کم لطفی برخی از اعضا در خصوصی جلسات فوق العاده دانست و گفت: بزودی و تا پایان سال با برگزاری جلسات فوق العاده این کسری جلسات برطرف خواهد شد.

دبیری با اشاره به آخرین وضعیت بحثتخلیه عمارت شهرداری توسط اعضای شورای شهر، گفت: فعلا پیگیر این موضوع هستیم تا در نهایت با همکاری کمیسیون عمران و شهرداری به گزینه‌ای واحد برای انتقال ساختمان شورا برسیم.

وی با بیان اینکه پیگیری این موضوع را به کمیسیون عمران و شهرسازی واگذار کرده‌ایم، اظهار داشت: زمینی که با توافق از ارتش گرفته بودیم متاسفانه به دلیل زمان بر بودن برای ما به صرفه نبود و هم اکنون محل فعلی شهرداری منطقه یک و چند گزینه دیگر در این مورد در حال بررسی است.

رئیس شورای شهر تبریز در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاندیدا شدن وی در انتخاب مجلس گفت: برنامه‌ای برای کاندیداتوری مجلس ندارم و این موضوع را تکذیب می‌کنم، هر وقت به انتخابات مجلس نزدیک می شویم این بحثمطرح می شود.

دبیری با تاکید بر اعتقاد شورای شهر تبریز بر کار کارشناسی، افزود: ایراداتی در کارهای اجرایی ما مشاهده می‌شود که باید از ابتدا مطالعات آنها به درستی انجام می‌شد و حالا باید این مطالعه صورت گیرد تا ایرادهای ایستگاه‌های «بی آر تی» حل شود.

رئیس شورای شهر بر مناسب‌سازی محیط برای معلولان تأکید کرد و گفت: اصلاح ایستگاه‌های بی آر تی نیز از اقداماتی در همین زمینه است که من اعلام می‌کنم طی روزهای آتی به مناسبت روز معلولان اقدامات ویژه‌ای برای آنها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه شاید تا آخر امسال واگن‌های متروی تبریز خریداری شود، تصریح کرد: احتمال می‌دهم تا پایان نیمه نخست سال ۹۴، شش کیلومتر از متروی تبریز راه‌اندازی شود.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: اگر پشتیبانی‌های مالی خوبی صورت گیرد، تا پایان سال ۹۵ خط یک متروی تبریز به اتمام می‌رسد.

دبیری با اشاره به اینکه هم اکنون بحثتخصیص بودجه در شهرداری مناطق پروژه محور شده است، افزود: برای ایجاد انگیزه در شهرداری‌ها بودجه را متمرکز نمی‌کنیم و تنها مناطق معین را معرفی می‌کنیم تا با پروژه محور شدن این تخصیص بودجه‌ها، تنها بودجه مورد نظر برای آن پروژه مورد نظر تزریق شود تا به این ترتیب مناطق محروم نیز با دیگر نقاط شهری یکسان شوند.

وی با اشاره به اینکه در شورای شهر تبریز دیکتاتوری حاکم نیست و هر عضو یک رای دارد، تصریح کرد: تمکین به نظر جمع، مفهوم دموکراسی است، مگر اینکه ما بخواهیم مفاهیم را تغییر دهیم. همچنین دیکتاتوری اکثریت عین دموکراسی است.

رئیس شورای شهر تبریز همچنین با اشاره به تقدیر از دکتر حسین‌زاده دلیر عضو سابق شورای شهر تبریز همزمان با روز شهرسازی، گفت: در شورا با گرایش‌های سیاسی و جناح‌بندی کاری نداریم و اگر کسی برای این شهر اقدام مثبتی انجام دهد ما از چنین حرکت‌هایی تقدیر می‌کنیم.

دبیری با تاکید بر اینکه من به شورای چهارم نمره قبولی می‌دهم، تصریح کرد: با این وجود این نمره کنونی هم ایده‌آل نیست.

وی در پاسخ به اینکه چرا مصوبات کمیسیون‌هایی مختلف مثل کمیسیون فرهنگی اجرایی نمی‌شود، گفت: مصوبه‌های کمیسیون‌ها زمانی اجرایی می‌شوند که در صحن شورا مطرح شوند که در حال حاضر تمام کمیسیون‌ها در انتظار هستند و از طرفی هم تمام طرح‌های کمیسیون‌ها باید به صورت طرح و لایحه به صحن علنی شورا فرستاده شود. ‌

دبیری با اشاره به آخرین چالش‌های شورای شهر تبریز، اظهار داشت: مباحثی چون مدیریت واحد شهری، درآمدهای پایدار شهری، حاشیه‌نشینی، ترافیک و انتقال زندان و پادگان به بیرون از شهر از جمله این موارد است.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان آخرین وضعیت پروژه بزرگ میدان ساعت، گفت: در مورد این میدان بر اساس طرحی که مصوب می‌شود، پیش می‌رویم که در این مسیر با سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید هماهنگ باشیم و بدنه‌سازی این میدان باید به گونه‌ای باشد تا حالت معماری آن حفظ شود.

وی با اشاره به عدم استفاده شورای شهر تبریز از کارشناسان مستقل، اظهار داشت: متاسفانه طبق قانون ما بودجه کافی و مورد نیاز برای استفاده از تخصص این کارشناسان را نداریم.

رئیس شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه در مباحثی چون نظارت، تحقق بودجه و نظارت بر پیشرفت کارهای عمرانی با شهرداری تعامل خوبی داریم، گفت: تنها قسمتی مربوط به متمم بودجه و حسابرسی مانده است که در شورای قبل، این بخش هشت سال عقب افتاده بود که الان آن را به روز کرده‌ایم. اگر این حسابرسی‌ها را به روز نکنیم شاید بودجه سال ۹۴ نیز مورد تایید فرمانداری نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز