خبرگزاری کار ایران

سیاهویی خبر داد:

نصب المان مهدویت در شهر بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۰۶

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس گفت: نصب المان مهدویت در شهر بندرعباس توسط شهرداری به صورت کارشناسی فضایی که دارای چشم انداز مناسب باشد، انجام می گیرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، جلسه کمیسیون تلفیق فرهنگی اجتماعی  وبرنامه ریزی وبودجه شورای اسلامی شهربندرعباس میزبان حجت الاسلام جهانگیری رئیس بنیادمهدویت استان بود.

در این جلسه حجت الاسلام احمدعامری سیاهویی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس درخصوص اعتقاد به موعود آخرالزمان و منجی عالم از نگاه قرآن و روایات، گفت: اعتقاد به مهدویت و برقراری صلح و عدالت توسط امام زمان علیه السلام جزو باور ماست، همانطور که فرهنگ غدیر و عاشورا اسلام را زنده نگه داشته است اعتقاد به مهدویت نیز باعث پویایی و بالندگی اسلام است.

 حجت الاسلام عامری سیاهویی نسبت به انجام یک کارفرهنگی جدید، اظهارکرد: مقرر شد با تهیه ونصب المان مهدویت در شهر بندرعباس توسط شهرداری به صورت کارشناسی فضایی که دارای چشم انداز مناسب باشد تعیین مکان می شود.

وی افزود: پیگیری و کارشناسی این مکان جامع الاطراف، مقرر شد توسط سازمان زیبا منظر صورت گیرد و به کمیسیون فرهنگی ارجاع دهد تاجهت بررسی بیشتر در کمیسیون به شورا گذاشته شود.

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس بیان کرد: کارگاه ساخت این سازه پرجاذبه در قم است که در مرکز بعضی از استانها مانند کرمانشاه و بعضی ازاستانهای ساحلی شمال نصب شده است.

وی ادامه داد: پایه این سازه به ارتفاع ۶ متر و کره ای که مزین با متن لبیک یامهدی است و روی پایه فلزی آن قرارمی گیرد و می چرخد، طول و عرضش ۳ متر است.

عامری سیاهویی اضافه کرد: مصرف برق این المان اندک است که طبق اقرار سازندگانش یک هشتم مصرف برق کولر آبی، دارای تایمر است که می توان درساعات شلوغ وپرتردد شهروندان تایم و کوک کرد و در ساعات بی تردد خاموش نگه داشت، همچنین قابلیت بارگزاری صدای های جذاب مانند دعای آل یاسین و دعای فرج نیز دارد.

وی تصریح کرد: در این جلسه، مقرر شد هزینه خرید المان مهدویت توسط شهرداری تامین شود و نسبت به قطعه بندی و اتصال آن توسط نصاب اقدام شود، البته هزینه نصب به منظور ترویج فرهنگ مهدویت افتخاری است و هیچگونه هزینه دستمزد به نصاب پرداخت نمی شود.

رئیس‌کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: بعضی از سر شبکه های فعال اجتماعی مانند خانم رئیسی سرخونی که درحوزه مهدویت با بنیاد مهدویت استان همکاری دارند، اعلام آمادگی کرده اند که توانایی به جمع آوری وجوهات و مساعدت‌های مردمی به منظور تهیه و نصب المان مهدویت شماره ۲ با شورای اسلامی و شهرداری بندرعباس همکاری کنند.

عامری سیاهویی اظهار کرد: با زنده نگهداشتن نام و یاد حضرت مهدی (عج) سهمی از وظیفه شهروندی خود را نسبت به آن امام حاضر پنهان ازچشم ها با نصب این المان، اداء کرده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز